Unite! ofereix formació en gestió de dades de ciència i recerca al personal i estudiantat de doctorat de la UPC

Descarregar

En el marc de l'aliança Unite!, la Universitat d'Aalto proposa una sèrie de webinars sobre com gestionar i processar les dades personals o confidencials dels projectes de recerca, especialment sensibles en entorns de ciència oberta. Una formació adreçada a tots els col·lectius de les institucions membres de Unite!. Amb aquesta iniciativa, l'aliança vol ser motor europeu de ciència i innovació obertes.

13/10/2022

Tenim confiança en la seguretat del processament de dades personals? Com escriure un pla de gestió de dades eficaç? On i com s’haurien d'emmagatzemar i compartir les dades? La comprensió de la gestió de les dades de recerca és cada vegada més important per als investigadors i estudiants en totes les disciplines. Els finançadors exigeixen cada vegada més plans de gestió de dades i el personal investigador i l’estudiantat necessiten urgentment una gestió de dades en obert per millorar l'impacte de la seva recerca. Les formes segures de processar les dades són particularment importants per a aquells que treballen amb dades personals o confidencials.

La Xarxa de Gestió de Dades de Recerca de la Universitat d'Aalto ha organitzat una sèrie de webinars sobre gestió de dades de recerca adreçada especialment a investigadors, estudiants i personal de serveis de les universitats que en formen part de l’aliança, entre elles la UPC.

"Des de Unite, en el marc del projecte Horizon2020 hem estat explorant les millors pràctiques i les llacunes actuals en les iniciatives científiques obertes de les universitats membres de  l’aliança. L'aprenentatge mutu és l'essència de la ciència oberta”, afirma Antti Rousi, assessor de dades dels Serveis de Recerca de la Universitat d'Aalto i representant científic del projecte de Ciència Oberta a Unite!.

En la formació participen també els agents de dades d'Aalto, un grup d'empleats de la universitat sueca que donen suport a investigadors i estudiants en qüestions relacionades amb la gestió de dades de recerca. En l'últim any acadèmic, aquestes formacions ja va atreure més de 2.800 participants. Els temes més comuns de les formacions inclouen, per exemple, aspectes legals de les dades de recerca, la reproductibilitat de la ciència, la conducta responsable de la investigació i les tendències actuals en la publicació acadèmica.