Quatre projectes d'estudiants reben finançament en la segona ronda del Unite! Seed Fund

Milica Zivanic, doctoranda a la UPC impulsa un dels projectes seleccionats

Milica Zivanic, doctoranda del Grup de Recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits de la UPC impulsa un dels projectes seleccionats per l’aliança

21/02/2024

Unite!, l’aliança europea a la qual pertany la Universitat Politècnica de Catalunya- Barcelona Tech (UPC) ha anunciat els projectes presentats per estudiantat de les universitats sòcies que rebran finançament a través del seu fons llavor per a idees innovadores, cocreatives i col·laboratives. L'aliança finançarà, en segona ronda, quatre projectes, un dels quals ha estat impulsat des de la UPC per Milica Zivanic, doctoranda del Grup de Recerca en Biomaterials, Biomecànica i Enginyeria de Teixits del Departament de Ciència i Enginyeria de Materials (CEM).

Unite! Seed Fund dona suport a l'exploració i desenvolupament d'activitats i projectes diversos d’estudiants, de professorat i personal investigador i ajuda a assegurar fons addicionals per a un projecte o per dur a terme la cooperació en idees conjuntes, ambicioses i innovadores dins de l'aliança. En el cas de l’estudiantat, el fons preveu convocatòries bianuals. En la primera va rebre finançament un altre projecte impulsat des de la UPC per a la creació del primer Club de lectura interuniversitari europeu, l'U!Reading Club.

Els quatre projectes que s’anuncien ara corresponen als seleccionats en la segona convocatòria:

• Unite! Seed Fund Ideathon

Liderat pels estudiants Simon Malacek (TU Graz, coordinador), Milica Zivanic (UPC) i Luisa Cardoso (Aalto), té com a objectiu reunir estudiants curiosos, proactius i de mentalitat oberta per conèixer altres estudiants europeus i desenvolupar idees per a projectes col·laboratius que es puguin presentar a la següent convocatòria de finançament del Unite! Seed Fund. Per als seus impulsors “la clau per a projectes i relacions sostenibles interuniversitàries és un fort sentit de pertinença a una comunitat”. Per això, volen organitzar una Ideathon presencial de tres dies que inclourà activitats guiades de team-building, on els estudiants podran fer amics, divertir-se i aprendre sobre l'esperit, la diversitat, les oportunitats i la internacionalitat dins de Unite!, i activitats educatives, enfocades a la redacció de projectes i a l'impacte que els estudiants poden tenir dins de l’aliança. L’objectiu és formar equips interuniversitaris i presentar propostes de projectes rellevants i factibles que els entusiasmin.

• Programa de formació internacional: “Enginyers versàtils del futur”

Liderat pels estudiants Bartosz Stec i Marta Jaworska (WUST, coordinadors), Vanessa Filipe (Ulisboa) i Paolo Dragone (Polito) el projecte té com a objectiu proporcionar un programa de formació integral als estudiants de l’aliança per desenvolupar habilitats, gestió de projectes i lideratge amb la idea d'aplicar aquestes habilitats en l'entorn tècnic, per exemple, en el disseny de vehicles de baix consum. Els seus creadors expliquen que tant els coneixements tècnics com els de soft skills “s’inclouran en un únic programa, a través de campaments d’entrenament de cincs dies a cada país, en el qual participaran tres grups d'estudiants, unes 24 persones”.

• Astrum Deluge

Liderat pels estudiants Michal Kos i Adam Domachowski (WUST, Coordinadors) i Esther Szabo i Xiyao Song (KTH), el projecte neix de la col·laboració entre PWr in Space de Polònia i SIR de Suècia, dues associacions de coets d’estudiantat que s'han unit per intercanviar coneixements i experiència en el desenvolupament d'estructures innovadores per a competicions de renom. La seva ambició compartida és la creació d'un coet controlat aerodinàmicament, impulsat per un motor de combustible sòlid personalitzat. Aconseguir aquest complex projecte requereix una àmplia col·laboració, oferint oportunitats educatives riques per a l'aprenentatge intercultural. “Més enllà dels aspectes tècnics, l'objectiu conjunt s'estén no només a desenvolupar i construir, sinó a llançar el coet junts. Aquest esforç col·lectiu serveix com una oportunitat única per al creixement mutu, fomentant una comprensió més profunda entre grups d'estudiants de diferents parts d'Europa” expliquen els estudiants de l’equip.

• Joint Unite Movement Project (JUMP)

Liderats per l’estudiantat que forma part de THS Sports (KTH, coordinador), Desporto Aeist (ULisboa) i Matheo Dapper (TUDa), el projecte proposa un campament esportiu col·laboratiu, unint tres universitats de l’aliança. El campament, allotjat a Estocolm, Lisboa o Darmstadt, té com a objectiu que els participants explorin nous esports i comparteixin les seves experiències esportives. Per als seus impulsors, “JUMP està pensat per servir com a precursor d'un festival esportiu més gran, aspirant a transcendir la aliança”. El campus esportiu integral de set dies inclourà diverses activitats esportives, interaccions socials i tallers centrats en la millora organitzativa, estratègies de creixement i una col·laboració millorada entre els clubs esportius universitaris.