MOOC Open Educational Resources (OER) in Higher Education de Unite!

El curs, que comença el 6 de maig i està disponible per a tota la comunitat docent en 10 idiomes, inclòs el català i l'anglès, està coordinat des de la UPC pel Servei de Biblioteques, Documentació i Arxius.

26/04/2024

Unite!, l’aliança universitària europea a la qual pertany la Universitat Politècnica de Catalunya-Barcelona Tech (UPC) vol contribuir a impulsar el paper de les universitats en la construcció d'un sistema mundial de ciència oberta. Amb aquest objectiu convida a tots els docents Unite!  a inscriure’s MOOC Open Educational Resources (OER) in Higher Education, ofert per la Graz University of Technology.  El MOOC comença el 6 de maig i està disponible per a tota la comunitat universitària en 10 idiomes, inclòs el català i l'anglès.

L’objectiu del curs es presentar als docents què són els Recursos Educatius Oberts (REO), com utilitzar materials amb llicències obertes complint amb els drets d'autor, on trobar i publicar aquests recursos o  què són les llicències obertes de Creative Commons i com aplicar-les, entre altres.

Aquest MOOC s'ha elaborat sobre la plataforma iMooX i amb l'ajuda de Heygen, una eina de vídeo en línia que ofereix avatars d'Intel·ligència Artificial (IA) parlants, integrats amb una sincronització labial perfecta amb els vídeos.

El curs comença el 6 de maig i està disponible per a tota la comunitat universitària en 10 idiomes, inclòs el català i l'anglès. El MOOC en català només està disponible a iMooX. El MOOC en anglès està disponible tant a iMooX com al Metacampus Unite! (accés amb les credencials UPC).

Organització del curs

El curs consta de 4 unitats o setmanes. Cada unitat inclou  vídeos, materials i un test  d'autoavaluació per repassar el que s'ha après. Hi ha també un fòrum de discussió que ofereix l'oportunitat de reflexionar, discutir o desenvolupar els temes amb els altres participants del curs.

Amb una participació activa en el curs, els participants rebran una confirmació automàtica de participació d'iMooX.at amb el nom d'usuari, els detalls del curs i la confirmació d'almenys un 75% de les preguntes d'autoavaluació contestades correctament. A més, rebran distintius oberts (Open Badges) per totes les unitats que completin i per la totalitat del curs.

Més informació

Els Recursos Educatius Oberts (OER) són materials educatius lliurement accessibles que es poden editar, adaptar i compartir sense infringir els drets d'autor. Això és possible mitjançant l'ús de les llicències obertes o dels materials que estan en domini públic. Com promou la UNESCO, els OER són  importants en l’àmbit de les polítiques educatives i  perquè formen part de la Ciència Oberta.