La UPC acull el primer Taller de Docència del Màster CoDaS

El programa CoDaS Joint Master, s’inicia el curs 2024-25, coordinat des de la UPC pel professor David Rincón. El taller, adreçat a docents, tindrà lloc en línia el 4 de setembre de 2024

08/07/2024

El Màster Conjunt Erasmus Mundus en Enginyeria de Comunicacions i Ciència de Dades (CoDaS), és fruit d’una innovadora col·laboració entre cinc prestigioses universitats tècniques europees, quatre d’elles sòcies de l’aliança Unite (Universitat d'Aalto; Grenoble INP-UGA; Institut Superior Tècnic (IST Lisboa); Universitat Poltècnica de Catalunya-BarcelonaTech) i TU Braunschweig. El programa CoDaS Joint Master, que llança la seva edició inaugural el curs 2024-25, té com a objectiu establir nous referents en educació i recerca en enginyeria de comunicacions i ciència de dades.

Els seus responsables han convidat a professorat relacionat amb el programa a participar en el I Workshop CoDaS Teaching with Excellence (TwE) que tindrà lloc en línea el 4 de setembre de 2024, organitzat per la UPC. El TwE Workshop , una trobada anual anual dedicada a promoure l'excel·lència docent i compartir les millors pràctiques. El primer taller TwE, organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya-BarcelonaTech (UPC), proporciona una plataforma perquè els educadors puguin debatre sobre temes diversos, incloent-hi els reptes de la docència en programes de màster internacionals, les tècniques d'ensenyament actives i innovadores, l'estructura i el contingut del programa CoDaS, l'assessorament conjunt de tesis de màster i l'organització de cursos de projectes, entre altres.

Per a David Rincón, professor coordinador del programa a la UPC, “el taller serà una gran oportunitat per presentar el màster CoDaS, discutir les lliçons apreses en experiències anteriors, discutir els reptes de crear un màster internacional i intercanviar idees per a noves activitats”. Aquest esdeveniment és una excel·lent oportunitat perquè els membres del professorat contribueixin i es beneficiïn de l'experiència col·lectiva i el coneixement dins de la xarxa CoDaS. Els assistents poden compartir idees, explorar mètodes d'ensenyament innovadors i discutir els aspectes únics de la realització de programes conjunts en múltiples institucions i països.