L’aliança Unite! celebra el X Diàleg a Darmstadt

Sota el lema 'Inspiring People - Sparking Innovation', del 24 al 26 de setembre tindrà lloc a Alemanya el X Diàleg de l'aliança Unite! a Darmstadt. Una delegació de la UPC participarà en l’esdeveniment, que inclourà un Branding Event, una fira per a 'starts-ups' i la celebració del Dia Europeu de les Llengües.

20/09/2024

Del 24 al 26 de setembre, tindrà lloc a la ciutat alemanya de Darmstadt la desena edició del Unite! Dialogue, la trobada bianual de les universitats sòcies de l'aliança Unite! per debatre l’avanç dels projectes i planificar nous reptes. Una delegació de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), encapçalada pel rector, Daniel Crespo, i per la vicerectora de Política Internacional, Lourdes Reig, i formada per PDI, PTGAS i estudiantat de la Universitat, participaran en les reunions i activitats programades per la TU Darmstatd, amfitriona de la trobada. En aquesta ocasió, el Unite! Dialogue coincidirà amb el II Unite! Branding Event, una oportunitat única per enfortir les connexions entre les universitats i impulsar la seva col·laboració amb el teixit econòmic i social.

Des de la seva fundació fa cinc anys, l’aliança Unite! ha unit les nou universitats europees amb l'objectiu de promoure la innovació, la tecnologia i l'enginyeria. Sota el lema 'Inspiring People - Sparking Innovation', l'esdeveniment destacarà els avenços de la xarxa i reforçaran el diàleg entre institucions i el públic.

El X Diàleg Unite! serà un espai de treball i reflexió per a diversos grups de treball, en els quals participen membres de la UPC. També es reuniran de manera presencial els diferents  òrgans de govern, els representants dels estudiants i el Fòrum Acadèmic de Unite!, al qual assistiran els rectors i les rectores de les nou universitats. Per a Lourdes Reig, Key Liasion Officer (KLO) de la UPC a l'aliança, "cada diàleg és una nova oportunitat per treballar junts, compartir coneixements i experiències i construir el futur de l’aliança. Són quatre dies d’intensa activitat, amb més d’un centenar de reunions de les comunitats i task forces, i també reunions transversals. Segur que en sortim sabent més, carregats d’idees i amb un compromís encara més fort amb Unite!".

Entre les novetats de la desena edició destaca la celebració, el 25 de setembre, del II Unite! Branding Event. El primer va tenir lloc a la UPC coincidint amb la celebració del Unite! Dialogue a Barcelona el novembre de 2022. Està previst que a aquest esdeveniment assisteixin uns 500 participants, incloent-hi representants de la Comissió Europea i col·laboradors de les nou universitats del món de l’empresa i la indústria, i de les administracions. El II Unite! Branding Event permetrà reflexionar i debatre sobre l'impacte de la Iniciativa Universitària Europea en l'educació superior i, en conseqüència, en la ciència, la societat i l'economia. L'objectiu és abordar els reptes actuals, explorar les aspiracions futures i destacar els assoliments més significatius de l'aliança. La conferència també es retransmetrà a través dels canals de comunicació de Unite!, fent-lo accessible a tothom interessat en la iniciativa, en els seus resultats i les perspectives de futur.

El X Diàleg Unite! inclou també l'InnoDay24,  que tindrà lloc el 26 de setembre. Es tracta d’una fira d'empreses emergents organitzada pel Centre d'Innovació i Creació d'Empreses de la TU Darmstadt HIGHEST. Aquest esdeveniment oferirà una oportunitat per connectar amb emprenedors i destacar les iniciatives més innovadores de l’aliança. Des de la UPC hi participaran com a expositors dos spin-off: Powerdiw, empresa conjunta del Centre CIM i la UPC, i Eroots Analytics, spin-off del CITCEA UPC.  Durant l’esdeveniment es lliuraran els premis Unite! Start-up Award a les millors start-ups seleccionades per un jurat internacional. En representació de la UPC s’ha presentat als premis la spin-off BrainFocus, que presentarà la seva proposta davant del jurat dels Premis.

Finalment, aquesta desena edició inclou el Dia Europeu de les Llengües, centrat en el multilingüisme i el multiculturalisme dins de la comunitat Unite! i que s'organitza en col·laboració amb la Universitat Tècnica de Darmstadt.

Informació pràctica II Unite! Branding Event:

• Dates: del 24 al 26 de setembre, de 09:30 a 14:30 CET.
  • Lloc: Centre de Congressos Darmstadtium, Darmstadt, Alemanya.
  • Idioma: L'idioma de la conferència és l'anglès. La participació és gratuïta.

Les persones que segueixin l'esdeveniment online rebran prèviament l'enllaç per accedir-hi. Per a més informació, podeu contactar amb l'organització: unite-dialogue@zv.tu-darmstadt.de.