La UPC i el Tibidabo transformen les atraccions en camps de proves científiques durant la Setmana de la Física

Imatge d'una de les activitats al Tibidabo en l'edició de l'any passat

Imatge d'una de les activitats al Tibidabo en l'edició de l'any passat

L'Avió, el vaixell Piratta i el Tibidabo Express seran, aquest cap de setmana dels dies 7 i 8 de setembre, els principals camps d'experimentació a través de la velocitat i el moviment, entre totes les propostes que oferiran conjuntament el parc del Tibidabo i la UPC, amb l'objectiu de promoure les vocacions científiques i tecnològiques en les diferents etapes educatives.

04/09/2024

El Tibidabo celebra l’inici del curs escolar amb la Setmana de la Física, que omplirà el parc d’atraccions d’espectacles, dinàmiques i experiments científics per a tots els públics durant el proper cap de setmana. La proposta, que convertirà les atraccions en camps de proves físiques, forma part de l’aliança entre el Tibidabo i el grau en Enginyeria Física de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) per a la promoció de les vocacions científiques i tecnològiques en les diferents etapes educatives.

Els visitants que s’acostin al Tibidabo aquest cap de setmana rebran un passaport científic, amb el que podran accedir i completar les diferents activitats que trobaran al Parc. L’ Avió, el vaixell Piratta i el Tibidabo Express seran els principals camps de proves i on els participants podran experimentar amb la velocitat i el moviment de les atraccions per després compartir els seus resultats.

A més de convertir les atraccions en grans zones d’experimentació, la Setmana de la Física portarà al Tibidabo tot tipus de propostes vinculades amb el món de la ciència i de la física. La banda de jazz MobyDixie, en col·laboració amb docents de la UPC, serà l’encarregada d’obrir el cap de setmana dissabte amb l’espectacle ‘MateMusiC', que fusiona el món de la música, la física i les matemàtiques. Per la tarda, la Sala CreaTibi acollirà l’Escape Room ‘Engranatges perduts’, que proposa diferents enigmes amb els que els participants podran descobrir les aportacions de diferents dones al desenvolupament de la ciència.

El diumenge, el grup OpenBrains iniciarà la programació científica amb l’espectacle ‘Les tres neurones’, que mostra el procés que segueix el nostre cervell des del moment en que rep un estímul fins la seva reacció. Per la tarda, la Sala CreaTibi tornarà a convertir-se en l’Escape Room ‘Engranatges perduts’. La Setmana de la Física es tancarà amb una festa final protagonitzada per la mascota del Tibidabo Bi i els personatges d’estil retrofuturista de l’Associació Nautilus.