Publicat l'avantprojecte dels Estatuts de la UPC: digues-hi la teva!

El 17 d’octubre s'ha fet públic el text de l’avantprojecte dels nous Estatuts de la UPC i, entre el 22 d’octubre i el 14 de novembre, es durà a terme un procés participatiu per tal que el PDI, el PTGAS i l’estudiantat facin aportacions al text. El procés s’acompanya amb sessions presencials als campus durant les quals la delegada del rector per al procés de reforma dels Estatuts de la Universitat presentarà i explicarà el document.

17/10/2024

Els Estatuts de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) són la norma interna que fonamenta l’organització i el funcionament de la Universitat, i ara s'obre un procés de revisió per adaptar-los als canvis legislatius que ha introduït la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU) i, alhora, a les noves necessitats i oportunitats de la institució.

L’avantprojecte que es presenta és el resultat dels treballs de la Comissió de Revisió dels Estatuts (CRE), constituïda per vint membres electius del Consell Universitari representants de tots els sectors que componen aquest òrgan i coordinada per la professora Marta Díaz, delegada del rector per al procés de reforma dels Estatuts.

Avantprojecte d'Estatuts

El 17 d’octubre s'ha fet públic el text d’aquest avantprojecte d’Estatuts i, a partir del dia 22 d’octubre s’obre un procés participatiu que tindrà lloc al web Decidim UPC. En aquest espai virtual, la comunitat universitària podrà deixar-hi els seus comentaris per iniciar el debat o fer propostes. Aquestes propostes seran posteriorment considerades per la Comissió de Revisió dels Estatuts, que analitzarà les aportacions de la comunitat i les incorporarà, si escau, al document que es presentarà al Claustre Universitari del 10 de desembre.

A més, del 22 d’octubre al 7 de novembre, la delegada del rector per al procés de reforma dels Estatuts de la Universitat, presentarà l'avantprojecte als campus de la Universitat, en sessió presencial i amb opció de connexió a distància (a través de Meet).

Calendari de sessions de presentació de l’avantprojecte:

• 22 d'octubre, a les 10:30 h al Campus de Sant Cugat del Vallès. Lloc: Sala d'Actes de l'ETSAV.
  • 24 d'octubre, a les 12:15 h, al Campus Diagonal-Besòs. Lloc: Sala d'Actes de l'EEBE.
  • 28 d'octubre, a les 12:30 h, al Campus de Nàutica. Lloc: Sala Sinibald de l'FNB (1 planta).
  • 29 d'octubre, a les 13 h, al Campus Diagonal Sud. Lloc: Sala d'Actes de l'ETSEIB.
  • 30 d'octubre, a les 15:30 h, al Campus de Terrassa. Lloc: Sala d'Actes de l'edifici TR1.
  • 31 d'octubre, a les 10 h, al Campus del Baix Llobregat. Lloc: Sala d'Actes de l'EETAC.
  • 4 de novembre, a les 12 h, al Campus de Manresa. Lloc: Sala d'Actes de l'EPSEM.
  • 6 de novembre, a les 12 h, al Campus Diagonal Nord. Lloc: Sala d'Actes de l'ETSECCPB.
  • 7 de novembre, a les 12:45 h, al Campus de Vilanova i la Geltrú. Lloc: Sala d'Actes de l'EPSEVG.