Reconeixement europeu a la trajectòria professional de Luis Llanes, investigador de l’EEBE

Descarregar

Luis Llanes, investigador de l'EEBE

El professor de l’EEBE Luis Llanes Pitarch ha estat distingit per l’European Powder Metallurgy Association (EPMA) durant el World Congress of Powder Metallurgy, que va tenir lloc del 9 al 13 d’octubre a Lió, França. El guardó, que ha estat concedit ‘exaequo’, reconeix les contribucions de la comunitat científica i acadèmica al desenvolupament de la pulverimetal·lúrgia.

07/11/2022

Luis Llanes és doctor en Ciència i Enginyeria de Materials per la Universitat de Pennsilvània, als Estats Units, i porta més de 25 anys vinculat al Departament de Ciència i Enginyeria de Materials de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), on és professor titular des del 2003. Des d’aleshores, ha estat director del Departament, degà de l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) i director de la Fundació Politècnica de Catalunya .

La recerca de Llanes se centra en l’optimització del disseny microestructural de materials durs (metalls durs, cermets, PCD i PcBN). És co-autor de més de 150 articles publicats en revistes líders del sector i compta amb un historial destacat en transferència de tecnologia i consultoria amb indústries de materials durs. A més, és copresident del Grup Europeu de Materials Durs de l’EPMA, editor associat de la revista International Journal of Refractory Metals and Hard Materials, membre del Consell Editorial de Ceramics International i ha estat co-president de les darreres cinc Conferències Internacionals sobre Ciència de Materials Durs (ICSHM).

Llanes va recollir el premi durant el Congrés Internacional de Pulverimetal·lúrgia, que ha tingut lloc del 9 al 13 d’octubre a Lió. Durant l’esdeveniment, el Centre d’Integritat Estructural, Fiabilitat i Micromecànica dels Materials (CIEFMA-UPC), que dirigeix Llanes, ha pogut presentar diverses activitats de recerca en curs sobre materials durs.