Estudiants de l’ETSAB, premiats al Tongji International Construction Festival de Xangai

Els sis estudiants de primer curs del grau en Arquitectura de l’ETSAB premiats
Descarregar

Els sis estudiants de primer curs del grau en Arquitectura de l’ETSAB han rebut un dels segons premis al concurs del Tongji International Construction Festival de Xangai

Projecte de petit pavelló fet exclusivament amb planxes de polipropilè, de l'ETSAB
Descarregar

El projecte ‘In-between’, de l’equip ETSAB, imagina un lloc arrecerat des d'on contemplar, escoltar i passejar el paisatge.

Els estudiants de l'ETSAB treballant

Els estudiants de l'ETSAB han concursat amb altres 35 equips universitaris

Un grup d’estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona (ETSAB) de la UPC ha guanyat un dels segons premis del concurs del Tongji International Construction Festival de Xangai. El repte del concurs, en el qual hi han participat 36 equips universitaris, era construir un petit pavelló fet exclusivament amb planxes de polipropilè.

17/06/2024

L’equip de sis estudiants de primer curs del grau en Arquitectura de l’ETSAB de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) format per Vera Cabrera, Abel Corpas, Yihan Dong, Vanesa Yordanova, Helena Pujol i Llúcia Simó ha viatjat, del 2 al 9 de juny, a Xangai i durant una setmana han estat treballant en el projecte i la construcció del pavelló al mateix campus de la Universitat de Tongji. En el projecte, han estat tutoritzats pel professor Marc Subirana, del Departament de Projectes Arquitectònics.

El Tongji International Construction Festival ha congregat més de 260 persones. El propòsit d’aquest concurs, organitzat pel College of Architecture and Urban Planning de la Universitat de Tongji, és ajudar l’estudiantat a obtenir un coneixement perceptiu i racional de la propietat del material, el mode i el procés de construcció i la capacitat de comprensió de la física fonamental de la fabricació d'edificis mitjançant la pràctica de la construcció.

Alhora, aquest concurs està dissenyat per promoure els coneixements bàsics sobre la funció arquitectònica, la dimensió de les figures humanes, la forma espacial i la física i la tecnologia de l'edificació mitjançant activitats experimentals amb làmina de polipropilè.

Contemplar, escoltar i passejar el paisatge
En l’edició d’enguany, les propostes havien de respondre al lema ‘Escoltar les veus’ i oferir un espai d’integració entre l’urbà i el rural. El projecte de l’equip ETSAB, titulat ‘In-between’, imagina un lloc arrecerat des d'on contemplar, escoltar i passejar el paisatge.

La idea de casa apareix en la seva forma més simbòlica, com aquell lloc que ofereix refugi i intimitat. Un lloc des d'on escoltar el so de la pluja i observar el paisatge envoltant. Una casa que es fragmenta en les quatre cantonades, per oferir un passeig interior que es desdibuixa entre elles. Un espai estret i alt construït entre les parets mitgeres que recorda un passeig pel bosc, que inquieta i convida a diferents perspectives i sortides. En la seva cruïlla, dona la possibilitat d'escollir un camí que durà a una de les quatre orientacions possibles. A la sortida, es defineixen quatre sales als racons, que adopten caràcter i personalitat diferents, oferint cadascuna un espai de contemplació i refugi, on llegir poesia o escoltar el so de la pluja.

La delegació de la UPC, a la Tongji University

Visita a la Universitat de Tongji

Una delegació de la UPC, encapçalada pel rector Daniel Crespo, ha pogut conèixer de primera mà el projecte ‘In-between’ de l'estudiantat de l'ETSAB justament abans del concurs, acompanyats pel director de l'ETSAB, Félix Solaguren-Beascoa, i per la professora d'aquesta Escola Eulàlia Gómez, coincidint amb una visita a la Universitat de Tongji. En aquesta visita, que ha tingut lloc la primera setmana de juny, també hi han assistit els vicerectors Jordi Llorca, Lourdes Reig, Imma Ribas i Climent Molins, així com el degà de l'FNB, Agustín Martín, i diferents membres del PTGAS.

La participació dels estudiants de l’ETSAB en aquest concurs internacional es fa en el marc de la col·laboració de la UPC amb la Universitat de Tongji a través del Sino-Spanish Campus, una plataforma en la qual forma part la Universitat juntament amb les universitats Politécnica de Madrid i de Sevilla, i l’Instituto Tecnológico de Monterrey, de Mèxic, per promoure l’ensenyament superior i la recerca en enginyeria, tecnologies i ciències aplicades, així com la transferència de coneixement i l’intercanvi cultural.