Premi FemIndústria per al dispositiu STAT-ON que monitoritza els moviments de persones afectades amb Parkinson

Descarregar

STAT-ON, el dispositiu creat pot controlar l’activitat motora de les persones afectades amb Parkinson

Descarregar

Al mig, l'investigador Joan Cabestany, del Departament d'Enginyeria Electrònica de la UPC i cofundador de Sense4Care, amb la resta de l'equip d'aquesta 'spin-off' impulsa per la Universitat. Foto: Sense4Care

Descarregar

Daniel Rodríguez, director de Tecnologia de Sense4Care, rebent el guardó de la mà de Sergi Artigas, director d'Estratègia en Innovació del LEITAT Technological Center. Foto: Enginyers Industrials de Catalunya

STAT-ON, un dispositiu que permet monitoritzar els moviments de les persones afectades amb Parkinson i millorar-ne el tractament, ha rebut la distinció ‘Empresa amb futur’ a la desena edició del concurs FemIndústria.

13/11/2019

Controlar l’activitat motora de les persones afectades amb Parkinson és clau per determinar la forma en què es presenta la malaltia i adequar el tractament. Aquesta és la principal funcionalitat d’STAT-ON, un dispositiu únic al món que ha rebut el Premi ’Empresa amb futur‘ en el concurs d’idees de negoci FemIndústria, un guardó que atorguen Enginyers Industrials de Catalunya –a través del seu servei pel foment de l’emprenedoria, Enginova-la Salle Technova Barcelona, Leitat Technological Center, l'Associació Catalana d'Enginyers de Telecomunicació i la Fundació TecnoCampus.

STAT-ON és fruit d’una dècada d’investigació i de treball conjunt del Centre d’Estudis Tecnològics per a l’Atenció a la Dependència (CETpD), de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Sense4Care, spin-off sorgida de la Universitat, i la Unitat de Parkinson del Centre Mèdic Teknon – Quirónsalud. El dispositiu consta d'un sensor de reduïdes dimensions, que la persona afectada pot portar en un cinturó dissenyat per a aquesta finalitat. El sensor registra de forma continuada els símptomes motors de la persona afectada, unes dades que l’equip mèdic pot seguir a temps real a través d’una aplicació mòbil i que resulten de gran utilitat per adaptar els tractaments i millorar la qualitat de vida dels pacients.

Suport a empreses de base tecnològica

STAT-ON ha destacat entre els 30 projectes presentats a l’edició d’enguany del concurs FemIndústria, una convocatòria que té per finalitat afavorir la creació i la capacitat de creixement d’empreses innovadores de base tecnològica i que des de la seva creació ha donat suport a 60 start-up catalanes.

L’acte de presentació dels finalistes i el lliurament de premis de la desena edició del ’FemIndústria‘ va tenir lloc el 31 d’octubre a la seu a Barcelona dels Enginyers Industrials de Catalunya.