En el ‘top 60’ del món en l’ODS d’Acció climàtica, segons els THE Impact Rankings

Imatge amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides
Descarregar

THE Impact Rankings avaluen l’impacte de les universitats en l’assoliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

S’ha publicat la sisena edició dels THE Impact Rankings, que avalua l’impacte de les universitats en l’assoliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides. La UPC se situa en el lloc 58 del món en Acció climàtica (ODS 13) i en el rang 101-200 en Indústria, innovació i infraestructures (ODS 9) i en Ciutats i comunitats sostenibles (ODS 11).

12/06/2024

Els THE Impact Rankings, editats per The Times Higher Education Rankings, inclouen dos tipus de classificacions: una global, formada pels resultats obtinguts a l’ODS 17 (Aliances pels objectius) i els resultats aconseguits en els tres objectius en què la institució ha obtingut millor puntuació; i una llista per a cada ODS, en la qual es classifiquen les universitats que han facilitat dades en cadascun dels objectius.

D’aquesta manera, el rànquing calcula i pondera gairebé 350 indicadors de més de 2.000 institucions: uns proporcionats per les universitats que hi participen, que han d’incorporar evidències que els avalin, i altres obtinguts pels mateixos editors, com ara variables bibliomètriques de la base de dades Scopus o diverses bases de dades de patents.

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha participat en l'edició 2024 del rànquing amb una selecció d’ODS, en concret: Energia neta i assequible (ODS 7); Indústria, innovació i infraestructures (ODS 9); Reducció de les desigualtats (ODS 10), Ciutats i comunitats Sostenibles (ODS 11); Acció climàtica (ODS 13); Pau, justícia i institucions sòlides (ODS 16), i Aliances pels objectius (ODS 17).

En aquesta nova edició, la UPC manté les millors posicions en l’ODS 13 d’Acció climàtica, en el lloc 58 del món, amb una puntuació de 72,5 sobre 100. La Universitat també es posiciona en el rang 101-200 en l’ODS9 sobre Indústria, innovació i infraestructures —amb una puntuació de 80,5 sobre 100, la més alta que obté a l’actual edició— i en l’ODS 11 referent a Ciutats i comunitats sostenibles, en què obté la segona millor puntuació, 74 punts. La UPC també se situa com a primera politècnica de l'Estat en els ODS 7 (Energia neta i assequible), 10 (Reducció de les desigualtats), 11 (Ciutats i comunitats sostenibles) i 16 (Pau, justícia i institucions sòlides).

Aquests tres ODS són els objectius que han tingut millors resultats i que, per tant, s’han tingut en compte en la classificació general, a més de l'obligatori, l'ODS17. La puntuació del rànquing global ha estat de 73 punts i la Universitat s’ha situat en el rang 401-600 del rànquing.