Nova etapa del Consell Empresarial de la UPC

Els membres del ple del Consell Empresarial de la UPC, a les escales del Rectorat
Descarregar

Els membres del ple del Consell Empresarial de la UPC s'han reunit el 12 de setembre al Rectorat

El ple del Consell Empresarial reunit a la Sala de Juntes del Rectorat
Descarregar

El Consell Empresarial de la UPC està en fase de creixement i enceta el nou curs amb la incorporació de dues noves empreses

El Consell Empresarial de la UPC, l’òrgan que articula els vincles institucionals de la Universitat amb agents clau de l’entorn productiu, s’ha reunit el 12 de setembre per encetar una nova etapa i reforçar la col·laboració entre el món acadèmic i el teixit empresarial.

13/09/2022

La reunió del ple del Consell Empresarial de la Universitat Politècnica de Catalunya -  BarcelonaTech (UPC), que ha tingut lloc el 12 de setembre, al Rectorat, ha servit per iniciar les activitats d’un nou període i, en concret, per engegar el programa d’activitats d’aquest curs 2022-2023. A la reunió, que ha començat amb la presentació, per part del rector Daniel Crespo, d’un informe detallat de l’estat del progrés del Pla Estratègic de la UPC, s’ha reflexionat sobre com establir ponts amb el territori i els sistemes productius. En aquest sentit, el ple del Consell Empresarial ha tractat com enfocar els reptes i canvis futurs, i ha treballat per dissenyar noves estratègies de cara a reforçar la col·laboració universitat-empresa posant èmfasis en la transferència de coneixement.

Composició i noves incorporacions
El Consell Empresarial de la UPC, que presideix la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia, està constituït pel rector de la UPC, Daniel Crespo; el vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria, Climent Molins; el gerent de la UPC, Xavier Massó; representants del personal docent i investigador (PDI) de la Universitat i representants d’institucions i empreses que mantenen una forta vinculació amb la UPC. Igual que en etapes anteriors, el professor Joaquim Minguella continua com a secretari del Consell Empresarial. Respecte als membres d’institucions i empreses, el Consell es troba en una fase de creixement i ja en aquesta primera reunió s’han incorporat al ple persones delegades de les empreses BonPreu-Esclat i NTT Data, que s’afegeixen com a membres a les persones delegades que havien estat designades en etapes anteriors. També han assistit representants d'Agbar-Veolia, el Col·legi Oficial d'Arquitectes de Catalunya (COAC), La Farga-Lacambra, Fluidra, Girbau, HP, Mercabarna, PIMEC i Siemens. Es preveu que en els propers mesos es vagin incorporant més persones de sectors rellevants i que puguin sumar en la connexió universitat-empresa.

Visita al Barcelona Supercomputing Centre
Al tram final de la reunió, el professor emèrit Mateo Valero, director del Barcelona Supercomputing Centre (BSC-CNS) i membre del Consell Empresarial de la UPC en el període 2016-2021, ha fet una presentació del centre, que ha culminat amb una visita a les instal·lacions del superordinador, ubicades en els dos edificis de Torre Girona.