Neix el grup d'Universitats Espanyoles en Universitats Europees (UEUE)

Membres del UEUE en la seva darrera reunió

La UPC en forma part com a membre de l’aliança universitària Unite!.

09/10/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya -Barcelona Tech (UPC), com a membre de l’aliança universitària Unite!, entra a formar part del recentment constituït Grup d'Universitats Espanyoles en Universitats Europees (UEUE). Aquest grup de treball ja funcionava de manera informal des de feia cinc anys. Durant aquest temps, de les 11 universitats espanyoles en aliances europees del 2019 s’ha passat a 55 universitats integrades en 52 aliances aquest any.

El grup, que es va constituir en la darrera reunió aquest mes de setembre a la Universitat Autònoma de Madrid, en què van participar més de 80 representants d’aquestes universitats, s'ha dotat d'una governança i unes normes de funcionament que permetran assolir l'objectiu del grup de manera més eficaç.

La finalitat del grup és crear un entorn de cooperació que permeti compartir coneixement, experiències i bones pràctiques entre les universitats i altres institucions d'educació superior espanyoles que participen en aliances europees d'universitats, però també amb la resta d'institucions d'educació superior amb què es treballarà conjuntament per abordar els reptes als quals s'enfronta el sistema universitari espanyol en el context europeu.

Abans de final d'any, es preveu poder constituir formalment l'assemblea, aprovar les normes de funcionament i escollir els membres de la primera Comissió Executiva que coordinarà el grup en aquesta nova etapa. Està coordinat per la Universitat de Barcelona (UB), membre de l’aliança Charm-eu.