Neix l'Aliança per a la Innovació de Sant Cugat

Fotografia de grup dels representants de les entitats que signen l'aliança
Descarregar

L'Ajuntament de Sant Cugat, Sant Cugat Empresarial i una trentena d’empreses i institucions acadèmiques, tecnològiques i de recerca han signat un acord per posar en marxa aquesta aliança estratègica

La UPC forma part de l'Aliança per a la Innovació de Sant Cugat, impulsada per l'Ajuntament de Sant Cugat, juntament amb Sant Cugat Empresarial i una trentena d'empreses i institucions acadèmiques, tecnològiques i de recerca. L'objectiu de l'estratègia és promoure l'emprenedoria innovadora, facilitar la transferència del coneixement, fomentar l'ecosistema d'innovació i promocionar internacionalment la ciutat.

18/09/2024

L'Aliança per a la Innovació de Sant Cugat, que s'ha signat el 18 de setembre, neix com una col·laboració entre el sector públic, empreses, entitats i institucions acadèmiques per convertir Sant Cugat en un referent d'innovació. Promoguda per l'Ajuntament i Sant Cugat Empresarial, té el suport, de sis centres universitaris, com ara la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) a través de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV); la Universitat Autònoma de Bacelona (UAB); el Sincrotró ALBA; la Universitat Internacional de Catalunya (UIC) i Eurecat, entre altres; i multinacionals com HP, Boehringer Ingelheim, GFT, Roche o Fluidra, i entitats com ACCIÓ o la fundació Mobile World Capital Barcelona.

En l'àmbit nacional i internacional, l'aliança es donarà a conèixer amb el nom de Barcelona Innovation Valley Alliance (BIVA), i amb el lema 'Sant Cugat és BIVA'.

Josep Maria Vallés, alcalde de Sant Cugat, ha destacat que "l'objectiu és crear un ecosistema interconnectat que fomenti la innovació, impulsi el talent i atragui inversions. Alhora, es busca generar un impacte positiu en la qualitat de vida i el desenvolupament econòmic sostenible de la ciutat". En el marc de l'acte de presentació, el regidor Albert Salarich ha contextualitzat el naixement de l'Aliança detallant els passos seguits fins a la seva creació. A més, ha exposat les properes fases per a la implementació del pacte i les primeres accions que es duran a terme, entre les quals hi ha presentat candidatura perquè Sant Cugat rebi el reconeixement de Ciutat Europea de la Innovació per part de la Comissió Europea.

El rector Daniel Crespo ha expressat la seva valoració del pacte: "Amb aquesta aliança, la UPC, des de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV), contribueix a enfortir els vincles amb el seu territori, ajudant a Sant Cugat i el seu entorn empresarial a assolir l’excel·lència en innovació i ser referents al món, aportant el seu coneixement i actuant com a finestreta única d'accés al potencial transformador de la Universitat".