L'EPSEM de la UPC inicia el curs que ve un màster internacional TIC per formar professionals de cara a digitalitzar les pimes

Imatge d'intel·ligència artificial am cara de noia i connexions

Imatge: Brian Penny, Pixabay

L'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la UPC començarà a impartir, el curs 2024-2025, el Master's in Machine Learning and Cybersecurity for Internet-Connected Systems. Aquest programa únic i innovador en l’àmbit TIC, pel qual s’ofereixen 15 beques, es posa en marxa i s’articula al voltant de l’àmbit de la la ciberseguretat, la intel·ligència artificial i la Internet de les coses, elements clau en la digitalització de les pimes.

26/07/2024

El Master's in Machine Learning and Cybersecurity for Internet-Connected Systems que es començarà a impartir a l'EPSEM de la Universitat Politècnica de Catalunya el curs 2024-2025 abordarà tres camps fonamentals per a la tecnologia actual: el machine learning i la intel·ligència artificial, la ciberseguretat i els sistemes connectats a Internet. La combinació d'aquestes disciplines proporcionarà als estudiants una formació integral que els prepara per afrontar els desafiaments i les oportunitats de la indústria tecnològica global. En el disseny del programa s’han encaixat les necessitats de digitalització de les pimes.

Per a això, s’ha construït un ecosistema formatiu per formar aquests professionals en l’àmbit digital. Els estudiants tindran l'oportunitat d'aprendre de professorat i de professionals experts en cada àrea, amb un enfocament pràctic que inclou projectes reals i col·laboracions amb la indústria. Disposaran també d’infraestructures i laboratoris de darrera generació. Tot això no només els proporcionarà coneixements teòrics sòlids, sinó també habilitats pràctiques que contribuiran en la seva inserció laboral.

El projecte per impartir aquest màster s’ha desenvolupat en el marc del projecte europeu MERIT, liderat per l’EPSEM, i que ha permès obtenir finançament i treballar amb altres tres universitats (Vilnius Tech, Riga Technical University i Tallin University of Technology), dues pimes i un centre de recerca i tres centres tecnològics en forma d’un consorci internacional. Aquestes tres universitats també oferiran programes de màsters i mobilitat en el mateix àmbit. La mobilitat donarà opció als estudiants de passar un semestre en una de les altres universitats participants. A més, professors dels centres participants col·laboren en l’ensenyament del màster a la UPC.

Beques per fomentar el talent
Per tal de facilitar l'accés a aquesta formació especialitzada, i gràcies al finançament europeu, l'EPSEM oferirà fins a 15 beques per als estudiants del màster, que cobriran el cost de la matrícula i també servirà per fomentar la mobilitat internacional d’estudiants entre les quatre universitats membres del consorci. Aquestes beques, destinades a fomentar la diversitat i l'excel·lència acadèmica, estan dissenyades per atraure i donar suport a estudiants amb talent i que tinguin interès per les àrees del machine learning, la ciberseguretat i els sistemes connectats a Internet i s’hi vulguin matricular, sense que la seva situació econòmica sigui un impediment.

Un perfil internacional d’estudiants
Un altre dels aspectes destacats del màster és que ha atret un perfil internacional d'estudiants, provinents de diversos països i contextos culturals, la qual cosa enriquirà l'experiència acadèmica i personal del col·lectiu. Aquesta diversitat reflecteix la importància global del programa del màster, que s’impartirà íntegrament en anglès, i l'atractiu de l'EPSEM com a centre d'excel·lència acadèmica.

Una aposta per la innovació i el futur
“El llançament d'aquest màster reflecteix el compromís de l'EPSEM i de la UPC amb la innovació i la preparació dels estudiants per a les professions del futur”
, afirma el professor de l’EPSEM Ilker Demirkol, coordinador de la titulació. “En un món cada vegada més connectat i dependent de la tecnologia, les habilitats en intel·ligència artificial, ciberseguretat i sistemes d’Internet of Things (IoT) són essencials. Aquest programa no només forma els estudiants amb aquests coneixements, sinó que també els prepara per ser líders en la transformació digital de la indústria”, conclou Demirkol.