Marisa Zaragozá renova com a directora de l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú

Marisa Zaragozá
Descarregar

Marisa Zaragozá

La professora Marisa Zaragozá Monroig ha pres possessió, l'1 de juliol, com a directora de l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la UPC, després d’haver estat reelegida en el càrrec.

03/07/2024

La professora i investigadora Marisa Zaragozá inicia el segon mandat al capdavant de l'Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), centre del qual va ser la primera dona a assumir la direcció, l'any 2020.

La candidatura única de Marisa Zaragozá ha obtingut 215 vots d'un total de 242 vots emesos (el 88,76%), en les eleccions que han tingut lloc del 28 al 31 de maig per urna electrònica. La presa de possessió s'ha fet l'1 de juliol, a la Sala d'actes de l’EPSEVG, en un acte presidit pel rector, Daniel Crespo.

Nou equip de direcció
En aquest segon mandat, acompanyen a Marisa Zaragozá en l'equip de direcció els següents professors i professores:

Entre les prioritats per aquesta nova etapa es troba l'aposta per una política de PDI i PTGAS que faci front al relleu generacional i l'adaptació d'espais i equipaments a les noves necessitats docents i de recerca. També es pretén reforçar el campus al territori, amb accions com l'establiment de convenis estratègics amb empreses de la comarca.

Així mateix, es continuarà treballant per potenciar i visibilitzar la recerca del campus i s'exploraran nous estudis de grau i màster, a més d'incrementar les oportunitats d'internacionalització, incloent-hi les dobles titulacions.

Els reptes passen també per desenvolupar els reptes del Pla Estratègic en accions concretes i en facilitar la participació de la comunitat en la definició dels objectius estratègics i dels processos de millora. Per això, s'aposta per integrar la qualitat en el dia a dia i aconseguir la millora contínua.

Primera directora de l'EPSEVG

Marisa Zaragozá va esdevenir la primera dona al capdavant de l’EPSEVG, creada el 1901 amb el nom d'Escola Superior i Elemental d'Indústries de Vilanova i la Geltrú i que es va integrar a la UPC l’any 1972.

Llicenciada en Ciències Matemàtiques per la Universitat de València i doctora en Ciències Matemàtiques per la UPC, Marisa Zaragozá és professora del Departament de Matemàtiques i està vinculada a l'EPSEVG des del 1987. També ha impartit docència a l'Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona (EEABB). Des del 2021, és professora titular d’universitat.

Al llarg de la seva trajectòria a la UPC, Marisa Zaragozá ha ocupat diversos càrrecs institucionals. Va ser vicerectora d’Estudiantat de la UPC durant l’any 2017 i secretària acadèmica del Departament de Matemàtica Aplicada IV, actualment integrat al Departament de Matemàtiques, així com cap de la secció de la mateixa unitat a l'EPSEVG.

Com a investigadora del Centre de Recerca d'Arquitectures Avançades de Xarxes (CRAAX), els seus camps de recerca inclouen la teoria de grafs i les seves aplicacions en l'anàlisi i disseny de xarxes d'interconnexió. Actualment, se centra en el camp de la intel·ligència artificial i en l’aplicació de tècniques estadístiques d'aprenentatge automàtic per al disseny d’arquitectures Fog-to-Cloud.