La UPC estrena #looopers, una sèrie de divulgació científica i tecnològica a YouTube

Descarregar

Carles Araguz, investigador en tecnologies aeroespacials del Departament d'Enginyeria Electrònica, és el primer 'youtuber' de la sèrie

‘Nanoquè? Nanosatèl·lits!’ és el primer vídeo de la sèrie que la UPC impulsa amb la col·laboració de professorat, personal investigador i estudiantat per divulgar i promoure vocacions STEAM entre els joves, al canal Youtube.

06/05/2019

Què és un nanosatèl·lit? Quins instruments conté? Quines són les seves aplicacions? Aquestes són algunes de les preguntes que Carles Araguz, investigador en tecnologies aeroespacials del Departament d'Enginyeria Electrònica, respon al vídeo ‘Nanoquè? Nanosatèl·lits!’, que es pot veure al canal Youtube de la Universitat. Es tracta de la primera càpsula del projecte de divulgació científica i tecnològica #looopers, que impulsa el Servei de Comunicació de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

El vídeo està gravat en dos espais del Campus Nord, a Barcelona, la plaça Telecos i el Nanosat Lab, unes instal·lacions amb equipament capaç de validar en condicions netes els components i la tecnologia que viatja a l’espai a través d’aquests petits satèl·lits de baix cost. És en aquest espai on Carles Araguz, que desenvolupa actualment la seva recerca de doctorat en aquest laboratori, ens apropa als nanosatèl·lits d’una manera fresca i divertida. Una recerca que el jove investigador realitza concretament en el marc del Programa de doctorat de Teoria del Senyal i Comunicacions.

El NanoSat Lab, dirigit pel professor Adriano Camps, és un laboratori dedicat al disseny i la fabricació de càrregues útils i petits satèl·lits, vinculat a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), al Centre Específic de Recerca CommSensLab-UPC i al Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions de la Universitat.  A més, compta amb el suport de l'Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC). Aquest laboratori és un dels actors principals en l’estratègia 'NewSpace', impulsada pel Govern català.

Atreure el públic adolescent

La UPC impulsa la sèrie #looopers a través del canal Youtube de la Universitat  amb la voluntat de divulgar el coneixement científic i tecnològic que es genera en els diferents àmbits de coneixement propis i, alhora, promoure les vocacions STEAM (Ciències, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques, per les seves sigles en anglès).

Amb una periodicitat mensual, #looopers donarà resposta a preguntes i curiositats diverses relacionades amb aquestes àrees, a través de vídeos breus, amb què pretén apropar-se a les últimes tendències i preferències del públic adolescent.

La sèrie compta amb la participació de professorat, investigadors i investigadores i estudiants vinculats a la Universitat i apassionats per aquests àmbits. Els propers vídeos de la sèrie tractaran temes com la intel·ligència artificial, l’escala real del sistema solar, les bactèries reciclamòbils o el per què les plantes no tenen cervell.