L'investigador Sergi Abadal rep una subvenció de prova de concepte per estudiar la comunicació sense fil en entorns de computació integrats

L'investigador Sergi Abadal
Descarregar

L'investigador Sergi Abadal

El professor i investigador Sergi Abadal Cavallé, del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC, ha estat distingit amb un ajut Proof of Concept de l’European Research Council (ERC) per emular la comunicació sense fil entre els xips d'un sistema informàtic.

19/07/2024

El Consell Europeu de Recerca (ERC, per les seves sigles en anglès) ha concedit una subvenció Proof of Concept a l'investigador Sergi Abadal Cavallé, del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i vinculat a l'Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB) i a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB).

La subvenció, de 150.000 euros, ajudarà l'investigador a l'aplicació pràctica del projecte 'Emulation of Wireless Communication among Chiplets inside a Computing System (EWiC)', centrat en l'estudi de la comunicació sense fil entre els xips en l'interior d'un sistema informàtic. Els resultats d'aquesta recerca permetrien en el futur revolucionar l'arquitectura de computadors, ja que planteja una comunicació entre xips radicalment diferent de la convencional que obre la porta al disseny de nous sistemes de computació més ràpids i eficients.

Aquest projecte de prova de concepte està associat a l’ajut ERC Starting Grant pel projecte WINC. Segons explica Sergi Abadal, "en el projecte WINC hem estat investigant el valor teòric de posar antenes i comunicar els xips d'un ordinador sense fils. Gràcies al nou projecte 'Proof of Concept', podrem posar en pràctica aquesta idea i intentarem confirmar experimentalment els resultats que hem estat obtenint a WINC. Esperem que així puguem acostar la idea a mercat i despertar l'interès de la indústria dels xips, que es troba en aquests moments en plena efervescència".

El projecte EWiC estarà coliderat per Abhijit Das, investigador postdoctoral del Departament d’Arquitectura de Computadors.

L'ERC subvenciona 100 projectes en aquesta convocatòria, entre els quals s'inclouen els de dos investigadors d'entitats vinculades amb la UPC: Gerasimos Konstantatos, investigador de l'Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), pel projecte 'Heterogeneous Integrated Short-wave Infrared Colloidal Quantum Dot Lasers (IRQUAL)', i Samuel Sánchez, de l'Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), pel projecte 'Therapeutic Effect of Nanobots in the Treatment of Joint Diseases (OrthoBots)'.