La UPC lidera un esdeveniment de co-creació, com a oportunitat única per definir el programa de pràctiques de Unite!

La co-creació és una missió bàsica de l’aliança Unite!, on la UPC participa com a universitat col·laboradora. Unite! ha aprofitat l’oportunitat d’involucrar estudiants, treballadors i empresaris en sessions de co-creació, dirigides per la UPC, per crear un marc comú per a les pràctiques de Unite!

23/03/2021

L’aliança Unite! presenta una oportunitat única per definir el fonament d’un programa de pràctiques de Unite! en el context d'una aliança universitària europea. És per això que la vicerectora de Docència i Estudiantat de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Núria Garrido, amb el suport de Maria Carol, Joan Giralt i Patricia Duarte, personal d'administració i serveis de la Universitats que han treballat en la comunitat del Nexus24, han organitzat una sèrie de sessions de co-creació, destinades a reunir veus, experiències i sensibilitats de totes les parts implicades en un procés de pràctiques per tal d’identificar un  valor afegit comú.

Treballant en grups internacionals i interdisciplinaris, amb més de 40 participants, inclosos estudiants, antics alumnes, becaris de pràctiques de Unite! i representants del sector privat (tant de pimes com de grans empreses), han compartit idees, enfocaments i possibles solucions durant dues sessions en línia, que s’han celebrat els dies 12 i 19 de febrer, una tercera reunió asíncrona i una última discussió en directe el 25 de febrer.

Conceptes com les pràctiques orientades a la innovació, l’emprenedoria, la transferència de coneixement o les etapes de formació d’aprenentatge permanent han aparegut durant tot el procés. A més, els participants han identificat les pràctiques de Unite! com una forma sòlida i fiable de construir no només enginyers, sinó també ciutadans conscients i compromesos.