La UPC i l’Ajuntament de Castelldefels inauguren el DroneLab

Dron volant en el recinte extern del DroneLab
Descarregar

El DroneLab està equipat amb tecnologia per a l’experimentació i la recerca relacionada amb drons

Espai de vol del DroneLab
Descarregar

El DroneLab compta amb un recinte de vol segregat de l’espai aeri general i lliure dels requeriments de la regulació aèria

L’11 de novembre, a les 10:30h, la UPC i l’Ajuntament de Castelldefels inauguraran el DroneLab, un laboratori de drons instal·lat al Campus del Baix Llobregat i que compta amb un recinte de vol segregat de l’espai aeri general i lliure dels requeriments de la regulació aèria.

02/11/2022

A l’acte intervindran el secretari general del Departament de Recerca i Universitats, Joaquim Nin; l’alcaldessa de Castelldefels, María Miranda; el rector de la UPC, Daniel Crespo; la directora de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), Cristina Cervelló; el director del DroneLab i conseller delegat del Parc Mediterrani de la Tecnologia (PMT), Josep Manuel Yúfera, i l’investigador del grup de recerca Intelligent Communications and Avionics for Rubust Unmanned Aerial Systems (ICARUS) de la UPC, Enric Pastor. Després de la presentació, a les 11:30 h, es farà una demostració de vol de drons al recinte del DroneLab.

El DroneLab de la UPC, que es posa en marxa al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, és el primer laboratori d’Europa per a comunicacions mòbils aplicades als drons. Amb un recinte de vol de 80x40x15 metres, cobert per una xarxa protectora, el DroneLab està equipat amb tecnologia avançada per a l’experimentació i la recerca relacionada amb drons. Destinat a la recerca i la docència, també donarà servei al teixit empresarial. Permetrà la validació de qualsevol tipus d’aplicació professional o desenvolupament de tecnologia relacionada amb la logística basada en drons, l’operació automàtica i l’explotació de les comunicacions 4G, 5G i Internet of Things (IoT).

Aquest equipament està impulsat per la UPC i l’Ajuntament de Castelldefels, amb el suport del PMT i l’EETAC, i la col·laboració del grup ICARUS. Així mateix, està cofinançat pel Ministerio de Economía y Competitividad, a través dels fons FEDER (en el marc del Subprograma estatal de infraestructuras de investigación y equipamiento cientificotècnico). Es tracta d’una iniciativa que neix per ser un referent en recerca, desenvolupament i innovació, i en docència en el camp de les telecomunicacions mitjançant drons.