65 universitats dels 5 continents es reuneixen a la Facultat de Nàutica

La Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la UPC organitza, del 17 al 19 d’octubre, l’assemblea general de l’Associació Internacional d'Universitats Marítimes (IAMU), un esdeveniment que se celebra per primera vegada a Barcelona i a tot l’Estat, i que reunirà 250 experts i representants de 65 escoles universitàries d’arreu del món per debatre com transitar cap a un transport marítim sostenible, verd i integrat.

16/10/2018

La conferència IAMU2018 és un fòrum organitzat des de l’any 2000, on les universitats membres de l’Associació Internacional de Universitats Marítimes (IAMU) disposen d'un punt de trobada per posar en comú i debatre sobre els avenços recents i les tendències de futur dels estudis marítims arreu del món, així com de la investigació en aquest terreny. El transport marítim cada vegada és més important, les matèries primes i productes manufacturats es transporten en una gran majoria per mar, les tecnologies evolucionen i, en aquest context, cal actualitzar contínuament els estudis d’enginyeria nàutica. Aquesta 19 edició del congrés de la IAMU, que reunirà experts i universitats de cinc continents, serà una oportunitat per presentar les tendències i les necessitats en formació i recerca en l'àmbit marítim.

Enguany, la conferència està organitzada per primera vegada per la Facultat de Nàutica de Barcelona (FNB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), en col·laboració amb el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE). Sota el tema central de les ‘Perspectives globals en educació i formació marítima: cap a un transport marítim sostenible, verd i integrat’, la trobada posarà sobre la taula aspectes com la seguretat de la navegació, la informació i la tecnologia en els estudis marítims, la logística i la gestió, l’eficiència energètica en el transport marítim, el paper de la dona en les indústries marítimes o la cultura i la comunicació en la indústria marítima, entre d’altres.

Inauguració institucional
La cerimònia inaugural de l’assemblea tindrà lloc dimecres, 17 d’octubre, a les 9 h al World Trade Center de Barcelona, amb la benvinguda per part del rector de la UPC, Francesc Torres, i del degà de l’FNB, Agustí Martín. A l’acte hi participaran, així mateix, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet; el director general de la Marina Mercante Española, Benito Núñez Quintanilla; la presidenta de l’Autoritat Portuària de Barcelona, Mercè Conesa; el president de IAMU, Thomas A. Cropper, i Takehiro Umemura, representant de la Nippon Foundation.

L’assemblea arrencarà el mateix dia 17 a les 14 h, amb la conferència de Kate Adamson, CEO de Futurenautics, a l’entorn de la necessitat d’una nova visió per a la indústria del transport marítim que permeti l’adaptació als canvis profunds del sector.

El programa de la trobada inclou també la conferència IAMUS per a estudiants de les universitats membres, que en aquest marc tenen l’oportunitat de debatre, compartir experiències i proposar millores en diferents àrees relacionades amb l’educació marítima.

L’Associació Internacional d’Universitats Marítimes és una xarxa global d’universitats marítimes fundada l'any 1999 per 7 universitats, acadèmies i escoles marítimes de 5 països. Actualment, la IAMU està integrada per 65 universitats i facultats marítimes i la Nippon Foundation com a membre especial permanent.