La UPC destaca en recerca i reputació acadèmica, al Best Global Universities Rankings

La UPC es classifica entre els Tops 50 del món en Òptica i els Tops 100 en Meteorologia i Ciències Atmosfèriques, segons el Best Global Universities Rankings 2024-2025. I també es col·loca la primera a l’Estat en el camp d'Enginyeria, i en les disciplines d'Enginyeria Civil, Meteorologia i Ciències Atmosfèriques, Nanociència i Nanotecnologia, Òptica i, Enginyeria del Medi Ambient.

28/06/2024

El Best Global Universities Rankings de l’US News és un rànquing centrat en la recerca i la reputació acadèmica de les institucions d’educació superior. En l’edició 2024-2025, publicat el 25 de juny i que posiciona 2.460 universitats de tot el món, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) es posiciona a més de en el rànquing global, en 22 de les llistes per camps i disciplines, tres més que en l’edició anterior.

A nivell global, la UPC es classifica al lloc 450 del món, la 174 d’Europa i la 9a del conjunt de l’Estat. A més, la Universitat se situa entre les Top 100 en Òptica, al lloc 48, i a Meteorologia i Ciències Atmosfèriques, al lloc 63. La Universitat també es posiciona al Top 200 mundial en Enginyeria Civil (119), Física de la Matèria Condensada (158), Ciències de la Computació (161), Física (170), Intel·ligència Artificial (170), Nanociència i Nanotecnologia (176), en el camp d'Enginyeria (186), i en les disciplines de Ciència i Tecnologia Verda i Sostenible (196), i Enginyeria Mecànica (200).

Així mateix, la UPC lidera el panorama estatal universitari en sis classificacions: en el camp d'Enginyeria, i en les disciplines d'Enginyeria Civil, Meteorologia i Ciències Atmosfèriques, Nanociència i Nanotecnologia, Òptica i, Enginyeria del Medi Ambient.

Si es tenen en compte les posicions per indicadors, els millors resultats de la UPC es donen en reputació regional de la recerca, en què se situa en el Top 10 en alguna classificació, i en actes en congressos i col·laboració internacional, en què ho fa en  el Top 15 del món.

En aquest enllaç es pot consultar el perfil de la UPC publicat pels editors.