La UPC, al lloc 23è del món en l’ODS d’Acció Climàtica, i al 48è en l’ODS d’Energia Neta i Assequible, segons els THE University Impact Rankings

Descarregar

A l'edició 2021 dels THE University Impact Rankings, la UPC se situa entre les 300 millors del món (rang 201-300) a la classificació global i destaca en Acció Climàtica (ODS13), en el lloc 23è del món, i en Energia Neta i Assequible (ODS7), en la posició 48 mundial.

La tercera edició dels THE University Impact Rankings, que avaluen l’impacte de les institucions a partir de la seva contribució als 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, situa la UPC en el lloc 23è del món en Acció Climàtica i en el 48è en Energia Neta i Assequible. En el rànquing global, la UPC es manté en el rang 201-300 de les millors universitats del món.

27/04/2021

Els THE University Impact Rankings, editats per Times Higher Education (THE), està format per dos tipus de llistes: una global, formada pels resultats obtinguts per a l’ODS 17 (Aliança pels Objectius) més els resultats aconseguits en els tres objectius en què la institució ha obtingut millor puntuació; i una llista per cada ODS, en la qual es classifiquen les universitats que han facilitat dades en cadascun dels objectius.

Les universitats participants han de proporcionar la majoria de dades dels indicadors i aportar les evidències que en demostrin la veracitat. A més, els editors hi afegeixen variables bibliomètriques que obtenen directament de la base de dades SCOPUS. Amb aquest conjunt d’informació, el rànquing calcula i pondera gairebé 230 indicadors.

Així, la tercera edició del rànquing manté la UPC entre les 300 millors del món (rang 201-300) a la classificació global i destaca la Universitat en Acció Climàtica (ODS13), en el lloc 23è del món, i en Energia Neta i Assequible (ODS7), en la posició 48 mundial. Pel que fa a les puntuacions, la UPC ha obtingut les millors en Indústria, Innovació i Infraestructures (ODS9), amb 81,7 punts sobre 100, i al rànquing global, amb 76,2 punts. Aquest ODS ha estat el tercer objectiu variable de la UPC inclòs en el rànquing general del 2021, juntament amb l’ODS13 i l’ODS7.