La ministra Nadia Calviño visita el Barcelona Supercomputing Center

Descarregar

D'esquerra a dreta, el rector Francesc Torres; el secretari de Recerca i Universitats de la Generalitat, Francesc Xavier Grau; el director del BSC, Mateo Valero; la ministra d'Economia i Empresa en funcions, Nadia Calviño, i el director associat del BSC, Josep Maria Martorell.

La ministra Nadia Calviño visita el Barcelona Supercomputing Center
Descarregar

Durant la visita, la ministra Nadia Calviño ha conegut els darrers projectes destacats del BSC

El rector de la UPC, Francesc Torres, ha acompanyat el director del Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC), Mateo Valero, i el secretari de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Grau, en la visita que la ministra d'Economia i Empresa en funcions, Nadia Calviño, ha fet el 2 de desembre al centre de recerca.

02/12/2019

La ministra d'Economia i Empresa en funcions, Nadia Calviño, ha visitat el 2 de desembre el Barcelona Supercomputing Center-Centro Nacional de Supercomputación (BSC) per conèixer la tasca que s’hi desenvolupa. El director del centre, Mateo Valero, ha informat la ministra dels projectes de recerca més destacats, inclosa la futura instal·lació del superordinador MareNostrum 5. La visita també ha comptat amb l’assistència del secretari de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Grau, i del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), Francesc Torres

Durant la visita, la ministra ha pogut realitzar un recorregut per l'actual superordinador del BSC, MareNostrum 4. Aquest centre de recerca en supercomputació, pioner a Espanya, va ser creat el 2005  per un consorci format pel Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, el Departament de d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya i la UPC.