La Coquera Teatro de la UPC organitza una nova edició del Festival MUTIS de teatre independent de Barcelona

Descarregar

Cartell del X Festival MUTIS, dissenyat per Vicky Crespo

Descarregar

Passatge de 'La vida es sueño', de la companyia AulaScenica, que es representarà divendres 22 de març al Centre Cívic La Sagrera. Foto: Marta Cobo

El X Festival MUTIS, organitzat per la compañía La Coquera Teatro de la UPC, se celebra del 15 al 24 de març a Barcelona i Sant Adrià del Besòs, amb 71 activitats programades i la participació de 30 companyies estatals i internacionals.

20/03/2019

La Coquera Teatro, la companyia de teatre universitari de l’Escola Politècnica Superior d’Edificació de Barcelona (EPSEB), organitza del 15 al 24 de març una nova edició del Festival MUTIS de teatre independent de Barcelona, que té lloc a diferents espais de Barcelona i Sant Adrià del Besòs i compta amb la participació de 30 agrupacions teatrals estatals i internacionals.

El festival s’ha consolidat com un certamen de referència per a la creació novell, el teatre social, les agrupacions emergents i el teatre universitari. A més de la programació d’arts escèniques, el MUTIS ofereix un lloc de trobada per al debat i l’intercanvi entre el món acadèmic i el de les companyies i els espais d’exhibició, amb l’organització de ponències, taules rodones i trobades.

Així, la programació d’aquesta desena edició del festival compta amb 24 muntatges teatrals, amb noms com Marcos Xalabarder, Felipe Vergara, María La Culpa, Valeria Pisati, Misael Sanroque, Edna Rocío León o Luis Morales de l'Olmo. A més, es programen 11 peces de microteatre, quatre actes performatius o instal·lacions, cinc lectures dramatitzades, sis taules rodones, 17 ponències i cinc trobades.

El festival compta amb una secció emergent, en què companyies professionals poden competir en concurs davant de jurat, i amb una secció independent per a teatre social, experimental i universitari. De fet, tal com explica el director de La Coquera Teatro, Alberto Rizzo, el festival té un interès especial a servir de nexe per a propostes de teatre associatiu, teatre-teràpia o teatre de l’oprimit, que fan servir el teatre com a eina de transformació social. En aquest sentit, el MUTIS representa “una oportunitat única, no només per descobrir obres desconegudes i donar suport a propostes arriscades, sinó també per saber més d’aquest teatre de crisis o transició on predomina l’escala humana, les temàtiques complexes i la proximitat amb l’espectador”.

Homenatge a Lorca
En el marc del festival, La Coquera Teatro repren l’obra ‘Homenaje a Federico García Lorca’, una escenificació pròpia que des de 2011 endinsa el públic en l’univers fabulós del dramaturg i poeta granadí de la mà d'alguns dels seus personatges teatrals menys coneguts. Aquesta proposta envolvent i intimista es representarà divendres, 22 de març a l’espai Refugiart, Refugi antiaeri de Sant Adrià del Besòs, en dos passis: a les 21 h i a les 22 h.

La companyia La Coquera Teatro, guardonada a l'edició 2018 del Festival Nacional de Teatro Universitario, està integrada per una trentena d’estudiants universitaris, majoritàriament de l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona (ETSAB) i de l'EPSEB.

L’origen de la companyia es remunta a l’any 2009, quan van escenificar 'El Malentès', d'Albert Camus, a l'ETSAB. Al llarg d'aquests deu anys d'activitat, no només han produït muntatges, sinó que han creat xarxa, publicat llibres i organitzat festivals. El primer, al 2010, va ser la Mostra Universitària de Teatre Incisiu Satíric, a la UPC, l'acrònim de la qual dona nom al Festival MUTIS, que ja en aquella ocasió va atreure agrupacions d'Andalusia, Galícia, Madrid, València i Lleida.