La consellera Núria Montserrat visita la UPC

La consellera Núria Montserrat, reunida amb el Consell de Direcció de la UPC, a l'ETSEIB
Descarregar

La consellera Núria Montserrat s'ha reunit amb el Consell de Direcció de la UPC, a l'ETSEIB

La comunitat universitària de la UPC ha pogut intercanviar inquietuds sobre la Universitat amb la consellera Núria Montserrat

Descarregar

En la trobada amb la consellera d'Universitats i Recerca hi han estat presents representats d'escoles i facultats, departaments i instituts, del Consell de l'Estudiantat i de serveis generals de la UPC

Equips de Formula Student, Moto Student i ARM2u han explicat els seus projectes a la consellera
Descarregar

La consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Núria Montserrat, ha visitat per primer cop la UPC, el 19 de setembre, i ha mantingut una trobada amb la comunitat universitària. En el decurs de la visita ha fet un recorregut per les instal·lacions de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

20/09/2024

En la visita a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), la consellera de Recerca i Universitats Núria Montserrat ha estat acompanyada pel rector Daniel Crespo i altres membres del Consell de Direcció, la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia, i el director de l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), Enric Fossas.

El rector ha explicat a la consellera els projectes estratègics i les especificitats territorials de cadascun dels 9 campus de la Universitat. Després de signar el llibre d’honor, Núria Montserrat ha mantingut una trobada amb la comunitat de la UPC. El rector li ha donat la benvinguda davant d’una àmplia audiència reunida a l’Aula Capella de l’ETSEIB amb representació del Consell de Direcció, les direccions de centres docents, departaments i instituts de recerca, el Consell de l’Estudiantat, caps de serveis generals, direccions d’àrea i caps d’unitat de gestió.

Crespo ha destacat que la UPC és una universitat que ofereix formació tècnica de qualitat i formació continuada, i que “és una institució implicada en el desenvolupament tecnològic, en el desenvolupament territorial, en la innovació i la competitivitat empresarial i també en els problemes ètics derivats de la tecnologia”.

La consellera Núria Montserrat ha agraït l’acollida rebuda a la UPC i ha explicat: "Entomo el càrrec amb prudència i responsabilitat. Vull ser efectiva, donar respostes i això només es pot fer treballant de manera conjunta". Després de radiografiar el sistema universitari català, amb les principals dades sobre l’oferta de titulacions en graus, màsters i doctorats, així com sobre l’evolució d’estudiants matriculats i titulats en els darrers anys, Montserrat ha destacat la paritat, la internacionalització i la inclusivitat de la universitat a Catalunya. I ha manifestat preocupació per la manca de vocacions STEAM: “Tenim un biaix important en l’estudiantat del sistema universitari català (un 32% de dones versus un 67,49% d’homes)”.

La consellera ha assegurat que la missió de legislatura és “consolidar un model transformatiu, integral i cooperatiu del coneixement, la recerca i la innovació per a l’avenç i la qualitat de vida de les persones de Catalunya". Una missió que té com a eixos estratègics, segons ha dit, millorar el paper del sistema universitari com a motor de transformació, consolidar models de gestió sostenibles per impulsar la recerca, les universitats i el talent, i promoure la valorització i l’impacte social del coneixement.

“Treballarem per posicionar Catalunya entre les 50 regions més innovadores i capdavanteres de la societat del coneixement de la Unió Europea en l'horitzó 2030”, ha afirmat la consellera, que el pròxim 27 de setembre compareixerà davant del Parlament per parlar d’aquests eixos de treball i detallar les accions a dur a terme. I ha demanat a la Universitat “complicitat per treballar conjuntament en aquesta estratègia de país per posicionar-lo com a motor de la innovació dins i fora d'Europa”.

La comunitat universitària ha pogut intercanviar inquietuds sobre la Universitat amb la consellera i en les diferents intervencions i s’ha posat sobre la taula la necessitat de maximitzar l’impacte de la recerca que fan les universitats, agilitzar els processos per a l’estabilització del PDI i la captació i retenció de talent, així com garantir la millora de la qualitat comparativa de les universitats en el grau, màster i doctorat.

La renovació generacional i la reestructuració de les plantilles de PTGAS, la complicitat amb el territori, i l’accés a la universitat, les notes de tall i l’equitat des del punt de vista socioeconòmic han estat altres qüestions que s’han abordat.

Després de la trobada amb representants de la comunitat UPC, la consellera ha fet un recorregut per les instal·lacions de l’ETSEIB, visitant sales, aularis, el pati de l'Enginy, i ha pogut conèixer de prop els projectes dels estudiants que participen amb els seus vehicles a la Formula Student i la Moto Student, així com l'equip d'ARM2u.