La doctoranda de la UPC Rubí Medina, premi del Públic a la final catalana del concurs 'Tesis en 4 minuts'

Descarregar

Rubí Medina, en un moment de la seva participació a la final del concurs 'Tesis en 4 minuts'

Descarregar

El director de l'Escola de Doctorat, Francisco Sepulcre Sánchez, amb els tres primers classificats a la UPC: Rubí Medina (primera classificada), Juan Manuel Rey López (segon classificat) i Miriam Febrer Nafria (tercera classificada)

Pla de Doctorats Industrials
En la convocatòria del 2018 del Pla de Doctorats Industrials, la UPC va obtenir ajuts per a 31 projectes de doctorat, essent la universitat que més en té.

Aquesta iniciativa de la Generalitat de Catalunya, en la qual participa la UPC, juntament amb la resta d’universitats públiques i privades catalanes, té per objectius contribuir a la competitivitat i internacionalització del teixit industrial català, retenir talent i facilitar que els doctorands i doctorandes es formin desenvolupant projectes de recerca estratègica en una empresa.

La doctoranda del programa d'Enginyeria Ambiental Rubí Alejandra Medina Mijangos ha guanyat el premi del Públic a la final catalana del concurs 'Tesis en 4 minuts', que s'ha celebrat el 4 de juny a l'Espai Endesa de Barcelona. Rubí Medina representava a la UPC en aquesta iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) després de guanyar la final institucional que va tenir lloc en el marc de la jornada de portes obertes de l'Escola de Doctorat de la UPC.

05/06/2019

‘Tesis en 4 minuts’ és una convocatòria impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), en què participen les 12 universitats catalanes i que planteja a doctorands i doctorandes de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar oralment, de manera individual, la seva recerca en un màxim de quatre minuts, davant d’un públic no especialitzat.

Rubí Alejandra Medina Mijangos, representant de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), ha guanyat el premi del Públic a la final catalana del concurs, que ha tingut lloc el 4 de juny a l'Espai Endesa de Barcelona. La investigadora, que realitza actualment el doctorat en Enginyeria Ambiental, ha exposat la seva recerca, centrada en els sistemes de gestió dels residus sòlids. Rubí Alejandra representava a la UPC després de guanyar la final institucional, que va tenir lloc el 16 de maig al Campus Diagonal Nord de Barcelona, amb la participació dels set doctorands i doctorandes de la UPC finalistes.

El concurs 'Tesis en 4 minuts' ha repartit tres premis a les millors presentacions: el primer, amb una dotació de 3.000 euros, que ha guanyat l'estudiant de doctorat Artyom Komissarov, de la Universitat Pompeu Fabra (UPF); el segon, dotat amb 2.000 euros, i que ha guanyat l'estudiant de doctorat Reyes Carballar, de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), i el tercer premi, de mil euros, que ha guanyat la representant de la UPC, Rubí Medina.

Jornada de portes obertes de l'Escola de Doctorat
La final del concurs 'Tesis en 4 minuts' s'ha realitzat en el marc de la jornada de portes obertes de l’Escola de Doctorat de la UPC, una trobada que representa una bona oportunitat per conèixer l'oferta d'estudis de doctorat , així com el paper de la recerca aplicada i bàsica i de la investigació en l’àmbit de la indústria, amb els doctorats industrials.

En aquesta trobada, les persones interessades a fer recerca han pogut consultar directament als coordinadors de programes de doctorat aspectes específics de cadascun dels cinc àmbits en què estan organitzats aquests estudis: arquitectura, urbanisme i edificació; ciències; enginyeria industrial; enginyeria civil i enginyeria de les TIC.