L’investigador Luca Pelà, nou vicerector de Política Científica de la UPC

Descarregar

Luca Pelà, investigador del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i professor de l’Escola de Camins de la UPC, ha pres possessió, el 21 d’octubre, com a vicerector de Política Científica.

L’investigador Luca Pelà, nou vicerector de Política Científica de la UPC
Descarregar

Luca Pelà pren el relleu a Gabriel Bugeda, que ocupava aquest càrrec des del desembre de 2017

Luca Pelà, investigador del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i professor de l’Escola de Camins de la UPC, ha pres possessió, el 21 d’octubre, com a vicerector de Política Científica i pren el relleu a Gabriel Bugeda, que ocupava aquest càrrec des del desembre de 2017.

21/10/2019

Doctor en Anàlisi Estructural per la UPC i en Ciències de l’Enginyeria Civil per la Universitat de Ferrara (2009), Luca Pelà (Ferrara, 1981) és professor agregat del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental i està vinculat, des del 2011, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB). Forma part del grup de recerca en Anàlisi i Tecnologia d’Estructures i Materials (ATEM) de la UPC.

La seva trajectòria investigadora, basada en gran part en la combinació i la integració de tècniques experimentals i computacionals en l’enginyeria estructural, s’ha orientat principalment cap a la seguretat sísmica de les estructures en obra de fàbrica de maó i pedra, així com cap a la inspecció, l’anàlisi i la restauració de les construccions històriques del patrimoni cultural. Ha publicat 44 articles en revistes científiques indexades i 40 en actes de congressos, i ha dirigit cinc tesis doctorals. Ha participat en 19 projectes de recerca finançats en convocatòries competitives nacionals i europees, així com en nombrosos contractes de transferència de tecnologia a empreses privades i entitats públiques, i ha contribuït en estudis relatius a l’anàlisi i la conservació de construccions patrimonials (inclosos dos llocs inscrits com a patrimoni mundial de la UNESCO).

Ha estat subdirector del Departament d’Enginyeria de la Construcció des del 2014 fins a l’octubre del 2015, l’any de la seva integració al Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental, on es va responsabilitzar de la gestió de les infraestructures del Departament i del Laboratori de Tecnologia d’Estructures i Materials de Construcció.