Descarregar

L’investigador Antonio González, nomenat membre ‘Fellow’ de l’Association for Computing Machinery (ACM)

El professor Antonio González, investigador del Departament d’Arquitectura de Computadors de la UPC i professor a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), ha estat nomenat ‘Fellow’ de l’Association for Computing Machinery (ACM) per les seves aportacions científiques destacades en el camp de les tecnologies de la informació.

27/01/2021

L’Association for Computing Machinery (ACM) ha distingit com a membre Fellow Antonio González, catedràtic del Departament d’Arquitectura de Computadors de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB ) per les seves contribucions en el disseny d’arquitectures de computadors robustes i eficients des del punt de vista energètic. És l'únic científic espanyol que ha rebut, aquest any, aquest reconeixement.

L’ACM és una associació que aplega a la comunitat informàtica científica i educativa per fer avançar la informàtica com a ciència i professió. L’associació premia les contribucions en els camps de la informàtica com ara algoritmes, xarxes, arquitectura d’ordinadors, robòtica, sistemes distribuïts, desenvolupament de programari, sistemes sense fil i tecnologia web, entre d’altres.

Antonio González lidera el grup de recerca en Microarquitectura i Compiladors (ARCO), on ha centrat la seva activitat científica en l'àrea d'arquitectures robustes i energèticament eficients per a computadors de propòsit general, processador gràfics i sistemes per a la computació cognitiva. Ha rebut diferents premis com ara el premi UPC Duran Farell 2008 a la investigació en tecnologia i el premi ICREA Academia 2014 i 2019. Forma part de l’Institut d'Enginyers Elèctrics i Electrònics (IEEE) i de l’ACM.

L’ACM ha distingit el 2020 a investigadors d’universitats i centres de recerca d’Austràlia, Àustria, Canadà, Xina, Alemanya, Israel, Japó, Països Baixos, Corea del Sud, Espanya, Suècia, Suïssa, Taiwan, Regne Unit i Estats Units. L’acte de lliurament dels premis tindrà lloc a San Francisco, als Estats Units, el proper 12 de juny.