La UPC incorporarà 255 noves places de professorat lector a partir d'aquest curs

Els representats institucionals en l'acte de signatura del conveni
Descarregar

Els representats institucionals en l'acte de signatura del conveni

D'esquerra a dreta, la consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat; la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant, i el rector de la UPC, Daniel Crespo, signant el conveni
Descarregar

La UPC ha signat amb el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, la Generalitat de Catalunya i la resta d'universitats públiques catalanes un acord que permetrà la implementació del programa María Goyri d'incorporació de Talent docent i de recerca. A la UPC, aquest programa permetrà ampliar en 255 places la plantilla de professorat lector.

18/10/2024

El programa María Goyri d’incorporació de talent docent i de recerca a les universitats públiques té per objectiu millorar la qualitat docent i investigadora del professorat, afavorir el rejoveniment de les plantilles i reduir-ne les taxes de temporalitat. El programa preveu una inversió total de més de 900 milions d'euros durant els propers sis anys amb l'objectiu de finançar 5.600 places de professorat ajudant doctor a les universitats públiques de tot l'Estat, de les quals 1.168 es crearan a Catalunya.

A la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), el programa permetrà la creació de 255 noves places a partir d'aquest curs, amb les quals es contribuirà a reduir la temporalitat entre el personal ajudant doctor i a retenir talent. Tal com explica el rector, Daniel Crespo: "Les universitats de Catalunya iniciem el procés de recuperació i rejoveniment del professorat. Gràcies a aquest acord, la UPC podrà incorporar, el 2025, 154 places de nous lectors i 101 més en els tres anys següents, sumant un total de 255. Celebrem el compromís dels governs de l’Estat i de Catalunya de projectar el sistema universitari públic cap al futur, fent-lo més robust i més competitiu".

El conveni per a la implementació del programa María Goyri l'han signat el 17 d'octubre la ministra de Ciència, Innovació i Universitats, Diana Morant; la consellera de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Núria Montserrat; el rector de la UPC, Daniel Crespo; la rectora de la Universitat Pompeu Fabra, Laia de Res; el rector de la Universitat Autònoma de Barcelona, Javier Lafuente; el rector de la Universitat Rovira i Virgili, Josep Pallarès; la secretària general de la Universitat de Barcelona, Marina Solé; el vicerector de Professorat de la Universitat de Lleida, Fernando Guirado, i el rector de la Universitat de Girona, Joaquim Salvi.