El fil de l’estudiant de doctorat Lucía Carrasco representarà la UPC a la final del concurs #HiloTesis

Retrat de Lucía Carrasco
Descarregar

Potenciar les habilitats de comunicació
El concurs #HiloTesis és una iniciativa de la Red de Divulgación y Cultura Científica (RedDivulga) de la Sectorial de I+D+i de Crue Universidades Españolas, associació formada per 76 universitats públiques i privades de l’Estat. A la darrera edició del concurs hi van participar 384 tesis de 47 universitats.

L'objectiu de la competició és promoure el desenvolupament de les habilitats de comunicació i divulgació científica de l’estudiantat de doctorat i d’aquelles persones que s’han doctorat en els darrers dotze mesos, a les quals s'ha proposat difondre la seva activitat de recerca a través de les xarxes socials.

El fil de Twitter elaborat per Lucía Carrasco, estudiant del doctorat en Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC, ha estat seleccionat per representar la Universitat a la final estatal del concurs de divulgació científica #HiloTesis, una iniciativa de la RedDivulga de Crue-I+D+i.

08/07/2024

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) ha seleccionat el millor fil de Twitter que ha participat en la quarta edició del concurs de divulgació científica #HiloTesis, promogut a la UPC per l’Escola de Doctorat. La iniciativa està adreçada a estudiants de doctorat i doctorats i doctorades recents que han d’explicar, en un màxim de 20 missatges enllaçats en un fil en una xarxa socials X, BlueSky, Threads o Mastodon o en un carrusel d’imatges a Instagram, la recerca que desenvolupen.

El fil de Lucía Carrasco, estudiant del programa de doctorat en Teoria del Senyal i Comunicacions de la UPC, ha guanyat el concurs a la UPC i representarà la Universitat a la final estatal del concurs. Carrasco explica com utilitza la intel·ligència artificial en la millora de la gestió del sistema sanitari.

Silvia Gómez, estudiant de doctorat en Enginyeria Biomèdica, també ha estat reconeguda i rebrà un accèssit per la seva participació en el concurs. Gómez ha explicat, en el seu fil, com desenvolupa nous recobriments d’implants per a persones que pateixen ceguesa corneal.

El fil guanyador del concurs #HiloTesis s'anunciarà el pròxim dilluns 15 de juliol. Els premis a les dues estudiants es lliuraran en el marc de la inauguració de curs de l’Escola de Doctorat, que es farà aquesta tardor.