Les escoles de doctorat europees debaten, a la UPC, sobre l’ús de les dades en els estudis de doctorat

Inauguració de la trobada
Descarregar

Inauguració de la trobada

Intervenció del director de l'Escola de Doctorat de la UPC, Josep Maria Font
Descarregar

Intervenció del director de l'Escola de Doctorat de la UPC, Josep Maria Font

La UPC ha acollit del 26 al 28 de juny la reunió anual del Consell d’Educació Doctoral de l'European University Association (EUA-CDE), l'associació europea d'universitats i escoles de doctorat. L’ús de les dades en els estudis de doctorat en el seu sentit més ampli ha estat el tema de debat en aquestes jornades.

01/07/2024

L'European University Association (EUA-CDE) té com a missió la col·laboració i l’intercanvi de bones pràctiques entre els seus 250 membres, procedents de 36 països, per contribuir al desenvolupament de l'educació doctoral i la formació en recerca a Europa. A l’EUA-CDE Annual Meeting s’han tractat qüestions com ara l’ús de la intel·ligència artificial en el doctorat, l’ús i la gestió de les dades en el desenvolupament de la tesi doctoral, i les dades en l’àmbit de la gestió de la qualitat dels programes de doctorat.

“Aquests temes són de gran importància a la UPC, que l’últim any ha fet un pas endavant aprovant el full de ruta 2025 de Ciència Oberta”, explica el director de l’Escola de Doctorat de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Josep Maria Font. “L’organització de l’EUA-CDE Annual Meeting a la UPC contribueix a incrementar la visibilitat de la nostra universitat i de la nostra Escola de Doctorat a nivell europeu en l’àmbit de la recerca i dels estudis de doctorat de qualitat”, afirma Font.

I continua: “Per a l’Escola de Doctorat de la UPC, el fet d'organitzar aquest esdeveniment ens dona la satisfacció de compartir aquestes jornades amb col·legues d’escoles de doctorat d’arreu d’Europa i compartir bones pràctiques de cara a millorar l’experiència de realitzar el doctorat a la UPC". A més d'un programa científic molt interessant, destaca Font, "hem pogut compartir amb els nostres convidats activitats culturals úniques com els castellers, i joies de l’arquitectura catalana com l’Hospital de Sant Pau, on organitzem el sopar de gala”.