Es constitueix la 'spin-off' Aridditive, especialitzada en impressió 3D de formigó d'alt rendiment

Representants de la 'spin-off' i del CIM UPC, juntament amb el rector Daniel Crespo i el vicerector de Transferència, Innovació i Emprenedoria, Climent Molins
Descarregar

La nova 'spin-off' Aridditive, S.L, participada per la UPC i el CIM UPC, està centrada a desenvolupar i comercialitzar impressores 3D per a la construcció amb materials cementicis. Neix com a resultat de prop de deu anys d'activitat de recerca d’investigadors de la Universitat i CIM UPC.

30/06/2023

El 30 de juny, s’ha constituït a la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) la nova spin-off Aridditive, S.L, centrada en el desenvolupament de tecnologia basada en la impressió 3D de materials cementicis per al sector de la construcció i participada conjuntament per la Universitat i el CIM UPC.

És un projecte centrat en el desenvolupament i la comercialització d’impressores 3D per a la construcció amb materials cementicis (morter i/o formigó). El desenvolupament de la tecnologia ha permès crear un capçal d’impressió que controla amb circuit tancat els paràmetres com la pressió, la temperatura i la humitat. Al mateix temps, calcula la capacitat d’additivació en punta, per tal d’accelerar el temps de fraguat dels materials.

Aridditive té com a objectiu oferir solucions utilitzant impressores de formigó 3D per a empreses dedicades a la construcció de prefabricats i de mobiliari urbà, per tal de reduir el temps, el cost, les emissions i el material de fabricació. La solució que Aridditive aporta al mercat permet l’ús d’un ampli ventall de materials sota demanda i controlats per llaç tancat monitorant en temps real les condicions de pressió i temperatura per automatitzar i garantir la qualitat durant el procés de fabricació.

El CIM UPC i la Universitat treballen conjuntament en aquest desenvolupament tecnològic des de 2014, participant en diversos projectes de recerca i estudiant les millors solucions per introduir la tecnologia d’impressió 3D a la construcció. Actualment, amb els projectes de recerca en curs, s’ha pogut avançar en el procés de valorització, la protecció i la patent de la tecnologia.

L’activitat d’Aridditive és oferir a les empreses el servei de fabricació amb impressió 3D tot garantint un acompanyament en la integració de la tecnologia en prototips funcionals.