Els Premis DonaTIC 2021 reconeixen el talent femení de la UPC

Descarregar

Els Premis DonaTIC tenen el doble objectiu de reconèixer i divulgar-ne el paper i el talent de les dones i d’oferir referents a nenes i noies per animar-les a dedicar-se a les disciplines STEM

Els Premis DonaTIC 2021 reconeixen el talent femení de la UPC
Descarregar

Les guardonades dels Premis DonaTIC 2021 amb el vicepresident Puigneró, després de la gala d'entrega de premis

La investigadora de la UPC i l’IREC Cristina Corchero ha estat guardonada en la categoria d’emprenedora en els Premis DonaTIC 2021, uns premis que també han reconegut les 'alumni' Anna Benavent, en la categoria professional, i Isabel García, en la categoria de Revelació.

14/10/2021

Els guardons, impulsats pel Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, s’inscriuen dins el Pla DonaTIC que té com a objectiu prioritari incrementar la presència femenina en el sector tecnològic i han reconegut la tasca de vuit dones procedents dels àmbits empresarial, professional i acadèmic, així com una iniciativa empresarial i un projecte social. Entre les guardonades, s'ha reconegut la tasca d'una investigadora i dues alumni de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

Cristina Corchero García ha estat la guanyadora de la categoria Emprenedora. Fundadora de l’empresa Bamboo Energy –una spin-off que ha desenvolupat una innovadora plataforma d’optimització energètica basada en intel·ligència artificial–, Cristina Corchero és professora Serra Hunter del Departament d’Estadística i Investigació Operativa de la UPC i cap del grup Energy Systems Analytics a l’Institut de Recerca en Energia de Catalunya (IREC), on fa recerca en l’aplicació de la intel·ligència artificial i els mètodes d’optimització a l’àmbit de l’energia. També és docent a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB) i a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)

Anna Benavent Navarro, CIO a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell, ha guanyat en la categoria de Professional. Enginyera de telecomunicació per la UPC, va estudiar a l'Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Al Parc Taulí ha desenvolupat un projecte per transformar i millorar el sistema de salut, especialment l’atenció que donen els hospitals de la Xarxa de Salut Pública de Catalunya, utilitzant les TIC com a palanca de canvi per fer sostenible els dispositius assistencials i alhora potenciant el canvi cultural per aconseguir hospitals digitals més eficients i amb millors resultats per als seus pacients.

Isabel García Baños ha estat premiada en la categoria de Revelació. Alumni de la UPC, va cursar el grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). CEO i cofundadora d’Eways, una start-up dedicada a reduir les deixalles electròniques produïdes als països del nord global i vinculada al programa Emprèn UPC, actualment és CEO i cofundadora de Bleta, una start-up que vol eliminar la bretxa digital a la tercera edat i apropar les noves tecnologies a la gent gran. Durant el període de confinament per la COVID-19, va impulsar la campanya #acércales, que recollia dispositius de particulars i empreses i els preparaven per a la reutilització a centres sanitaris i residències per posar en contacte a la gent aïllada amb els familiars.

Els Premis DonaTIC tenen el doble objectiu de reconèixer i divulgar el paper i el talent de les dones i d’oferir referents a nenes i noies per animar-les a dedicar-se a les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) i a assumir posicions de lideratge en el sector. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ha presidit l’acte de lliurament dels Premis, que ha tingut lloc el 13 d’octubre en commemoració del Dia d’Ada Lovelace, la primera programadora de la història. La directora general de Societat Digital, Joana Barbany, ha fet la cloenda de la gala. Des de l’any 2015, els Premis DonaTIC han rebut un total de 541 candidatures.