Els darrers avenços en nanotecnologia, en un congrés a les Illes Balears, organitzat per la UPC

Del 4 al 8 de juliol, la UPC reunirà a Palma de Mallorca uns 250 experts internacionals en nanotecnologia, tant del món acadèmic com del sector industrial, a l’IEEE International Conference on Nanotechnology (IEEE-NANO 2022). El congrés, que es durà a terme a l’edifici Gaspar Melchor de Jovellanos de la Universitat de les Illes Balears (UIB), abordarà els avenços més disruptius en nanotecnologia, que revolucionaran la microelectrònica en les properes dues dècades.

27/06/2022

L’EEE-NANO és la conferència internacional insígnia en nanotecnologia de l'Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), que s’organitza anualment des del 2001. L’edició d’aquest any del congrés, IEEE-NANO 2022, que coordina l’investigador Antonio Rubio, del Departament d’Enginyeria Electrònica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), abastarà les innovacions en nanotecnologia que revolucionaran en els propers anys tant l’electrònica com la biomedicina, la robòtica, l’òptica, la fotònica, la fabricació i el packaging, els nous materials, la modelització i simulació, l’acústica, la informàtica quàntica i les tecnologies emergents. Científics d’arreu del món tractaran sobre la nanociència i la nanotecnologia, incloent-hi el desenvolupament de nous nanomaterials, l’estudi de les propietats físiques, químiques o biològiques fonamentals d'aquests nanomaterials i nanoestructures; les nanocomunicacions, els nanosensors, els nanoactuadors i dispositius nanoelectrònics/nanofotònics, i la computació quàntica i neuromòrfica.

Enguany, en què el congrés es coorganitza amb la Universitat Tècnica de Delft i el suport de la Universitat de les Illes Balears, els participants provenen de països asiàtics, majoritàriament, així com d’Europa i dels Estats Units. Les anteriors edicions del congrés es van celebrar a Montreal (2021), en línia (2020), Macau (2019), Cork (2018), Pittsburgh (2017), Sendai (2016), Roma (2015) i Toronto (2014).

Entre els conferenciants de les sessions plenàries destaquen les dels professors Andrei Vladimirescul, de la Universitat de Califòrnia, a Berkeley; Deblina Sarkar, del Massachusetts Institute of Technology (MIT); Xiuling Li, del Departament d’Enginyeria Electrònica i Informàtica de la Universitat de Texas, i Chao-Sung Lai, degà de la Facultat d’Informàtica de la Universitat de Taiwan.