El talent UPC també és olímpic

A la part superior d'esquerra a dreta: Emma Feliu i Bruno Font. A la part inferior d'esquerra a dreta: Marc Vízcaino i Ariel Schrenck.
Descarregar

Imatge d'Emma Feliu durant una competició de natació
Descarregar

Emma Feliu, en una competició en la disciplina de natació adaptada

Imatge de Marc Vizcaino, reserva de l’equip masculí d’hoquei herba
Descarregar

Marc Vizcaino és reserva de l’equip masculí d’hoquei herba

Quatre esportistes i estudiants de la UPC participen, aquest estiu, en els Jocs Olímpics i Paralímpics de París: Bruno Font i Marc Vizcaíno competeixen amb l’equip d’hoquei herba mentre que Emma Feliu i Ariel Schrenck ho fan en la disciplina de natació adaptada.

24/07/2024

Els quatre estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) que participen aquest estiu en els XXXIII Jocs Olímpics i en els XVII Jocs Paralímpics de París formen part del Programa d’Esportistes d’Alt Nivell, TutorEsport-UPC.

Bruno Font Abad, estudiant de l’Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), debuta als Jocs amb l’equip masculí d’hoquei herba. Marc Vizcaíno Vallmitjana, estudiant de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), també viatjarà a París amb el mateix equip i estarà en la reserva. L’estudiant exposa el repte al qual ha fet front per tal de compaginar els estudis i la preparació per als Jocs. “La planificació podria dir que ha estat la base que m'ha permès conciliar les dues coses”, defensa Marc Vizcaíno. A més, explica que la seva participació en aquests Jocs “és la recompensa de tot el sacrifici, esforç i dedicació duts a terme al llarg de la meva carrera esportiva”.

La fita olímpica també compta amb la participació, en la disciplina de natació adaptada, d’Emma Feliu Martín i Ariel Schrenck Martínez, ambdós estudiants del grau en Ciència i Enginyeria de Dades, que s'imparteix conjuntament per la FIB, la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) i l'Escola de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Emma Feliu expressa el repte i el compromís que suposa participar en uns Jocs i ser universitària al mateix temps: “Has d'estar donant la teva millor versió en els dos camps”. L’estudiant també reivindica l’enorme oportunitat de participar en aquesta fita històrica: “Poder competir amb les millors i lluitar per aconseguir les meves millors marques és la culminació de l’esforç que hi ha darrere”.

Suport a l’esport d'alt nivell

El programa d'atenció als esportistes d'alt nivell de la UPC, TutorEsport-UPC, és una iniciativa coordinada pel Servei d'Esports de la Universitat per donar resposta a les necessitats d’aquests estudiants que tenen el repte de compatibilitzar, de forma efectiva, la formació acadèmica amb la pràctica esportiva i l'exigent calendari d'entrenaments i competicions oficials.