El programa M2m, del Club de Dones Politècniques i UPCAlumni, i diverses ‘alumni’ UPC, reconegudes amb els premis DonaTIC 2022

Descarregar

Foto de família de les guanyadores i de les entitats promotores dels Premis DonaTIC 2022

Els Premis DonaTIC 2022 han reconegut 11 dones i dues entitats com a referents de l'apoderament femení en l'àmbit tecnològic. Entre les premiades hi ha diverses ‘alumni’ de la UPC així com el programa de mentoria M2m, impulsat pel Club de Dones Politècniques i UPCAlumni.

13/10/2022

Fins a 11 dones procedents dels àmbits empresarial, professional i acadèmic, una iniciativa empresarial i una iniciativa social han estat destacades pels Premis DonaTIC 2022 d’entre un total de 80 candidatures que hi optaven. Es tracta d’uns guardons impulsats per Polítiques Digitals per reconèixer i donar visibilitat al paper fonamental de les dones en les TIC i que s’han lliurat el 10 d’octubre, al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), en el marc de la commemoració del Dia d’Ada Lovelace, en què s’homenatja la primera programadora de la història.

El programa M2m, impulsat pel Club de Dones Politècniques i UPCAlumni, ha estat premiat amb el premi DonaTIC a la millor iniciativa d’entitat o centre educatiu. Amb l’objectiu de fomentar la inserció laboral i la carrera professional de noies TIC, el programa impulsa la formació de parelles, formades per una mentora -una dona amb àmplia experiència professional en el món TIC/STEAM que aporta la seva expertesa i es converteix en referent i font d’inspiració- i la seva mentorada, una dona estudiant de grau, màster o doctorat o acabada de titular a la UPC.

El premi Dona TIC en la categoria professional ha estat per a Carolina Pinart Gilberga. Enginyera i doctora en Telecomunicació per la UPC, va estudiar a l’Escola Tècnica Superior de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Ha desenvolupat tota la seva carrera professional en l’àmbit del negoci i el lideratge i actualment és responsable global de tecnologies de la informació (TI) per a la fundació de Recerca i Desenvolupament de Nestlé, que utilitza tecnologies digitals avançades per crear productes més saludables i sostenibles. A més, participa com a mentora i coach de dones en posicions de lideratge i és inversora en start-ups tecnològiques liderades per dones.

L’alumni de la UPC Anna Muñoz Farré ha rebut el premi DonaTIC Revelació. Va cursar el grau en Enginyeria Industrial i el màster Enginyeria Biomèdica a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB). Actualment, treballa com a científica d’intel·ligència artificial (IA) a BenevolentAI, que empra l’IA per descobrir nous tractaments i medicaments, i participa en programes per parlar de l’encara present discriminació de les dones dins de l’empresa.

Per la seva banda, Belén Alastruey Lasheras ha rebut el premi DonaTIC en la categoria d’Estudiant Universitària. Titulada en Matemàtiques a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), ara estudia el master's degree in Advanced Telecommunication Technologies, especialitat en Deep Learning for Multimedia Processing, a l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB). Ha treballat com a professora a cursos de disseminació d’intel·ligència artificial com ara Top Secret Rosies i CiutadanIA i en la recerca de la traducció automàtica de veu amb tècniques d’aprenentatge profund.

Gisela Detrell Domingo ha rebut la menció especial Aeroespacial. Titulada a la UPC en Enginyeria Aeroespacial, estudis que va cursar a l’Escola Superior d’Enginyeria Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), és doctora en Enginyeria Aeronàutica per la Universitat de Stuttgart (Alemanya) i especialitzada en enginyeria de l’espai. Ha estat premiada per la seva trajectòria professional així com la seva tasca de divulgació en exploració espacial, especialment enfocada a despertar vocacions en nenes i noies, ajuden a donar visibilitat al paper de la dona en un entorn molt masculinitzat.

Així mateix, s’ha atorgat per primera vegada el Premi Honorífic DonaTIC, a Pilar Conesa Santamaria, per la seva trajectòria professional. Enginyera informàtica per la UPC, carrera que va cursar a la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), ha promogut diferents iniciatives com l’impuls i la consolidació de l’Smart City Expo World Congress, la transformació digital a l’administració pública i l’ús de la tecnologia en els Jocs Paralímpics del 92, a més de fundar l’empresa de consultoria Anteverti, referent en temes d’innovació urbana, i col·laborar en diverses associacions que promouen la presència de les dones en el món tecnològic.

Els premis també han reconegut Mireia Cigarran Mensa en la categoria d’Emprenedora;  Selva Orejón Lozano, a la d’Empresària; Gemma Piella Fenoy, a la d’acadèmica /investigadora; Maria del Mar Porras Martínez, a la de divulgadora; Sahar Fátima Syed Shahzadi, a la d’estudiant TIC d’FP; Jennifer González Leyva, amb la menció especial en Ciberseguretat; la iniciativa ‘Oracle4Teachers’, a la categoria de Referent Empresarial, i les start-ups Ephion Health, Founderz i Indetify app.