El professor de la UPC Jesús Alcober rep un dels premis Unite!

Descarregar

Jesús Alcober, PDI de la UPC

Descarregar

La spin-off UPC BrainFocus també ha estat guardonada

En el decurs del X Unite! Dialogue a Darmstatd, a Alemanya, s'han atorgat els Premis Unite!, que reconeixen la dedicació de persones i equips de cada una de les universitats membres de l’aliança, compromesos amb el seu desenvolupament. En aquesta primera edició ha resultat premiat el professor de la UPC Jesús Alcober. També ha estat guardonada, amb el segon premi Unite! Start-up Award, la 'spin-off' de la UPC BrainFocus.

07/10/2024

El professor i investigador Jesús Alcober, del Departament d'Enginyeria Telemàtica i de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), ha estat guardonat amb un dels Premis Unite! que s’han lliurat en el decurs del X Unite! Dialogue, el 26 de setembre. Aquesta ha estat la primera edició dels Premis Unite!, que volen reconèixer les contribucions de persones i equips de treball de cada una de les universitats membres de l’aliança, de la qual forma part la UPC.

En la cerimònia de lliurament dels guardons, la presidenta de Unite! ha destacat el paper clau que el professor Jesús Alcober ha jugat en el disseny, la conceptualització i la creació d’infraestructures digitals compartides, com el Metacampus i l'Àgora, que han estat crucials per facilitar moltes activitats conjuntes de Unite! i més enllà de l'aliança. També s'ha posat en relleu el lideratge del professor en la construcció de consens entorn de les infraestructures digitals de Unite!, atès que ha reunit diversos equips per treballar de manera col·laborativa cap a objectius compartits. El seu compromís amb Unite! i la seva forta creença en la Iniciativa d'Universitats Europees s'ha fet palès a través de les seves contribucions, atesa la seva experiència en informàtica per ajudar a convertir aquesta visió en una realitat pràctica. Per a Jesús Alcober, “aquest premi és un reconeixement significatiu del nostre treball per impulsar la transformació digital i reflecteix l'èxit de la nostra col·laboració en la creació dels serveis d'acceleració que aquestes institucions necessiten. Tinc l'honor i la motivació de continuar avançant en innovació a través d'aliances universitàries i més enllà d'aquestes”.

Per a la presidenta de Unite!, Tanja Brühl, rectora de la TU Darmstadt, “amb aquests guardons volem expressar la nostra gratitud a totes les persones que treballen en els projectes de Unite! i especialment volem agrair cinc anys de dedicació contínua a les persones que han participat”. Els guardonats han estat seleccionats per cadascuna de les universitats de les quals formen part. Segons Brülh, “les decisions finals reflecteixen el que fa de Unite! una aliança universitària especial: expertesa, competència, talent, creativitat, sentit de comunitat i pertinença".

Durant l'acte també es van lliurar els Unite! Start-up Award a les millors empreses emergents seleccionades per un jurat internacional. La spin-off de la UPC BrainFocus ha rebut el segon premi.