El professor David López i un projecte de l'Escola de Camins i l'EEBE, reconeguts amb la distinció Jaume Vicens Vives

El professor de la FIB David López rebent la distinció Jaume Vicens Vives

El professor de la FIB David López rebent la distinció Jaume Vicens Vives

El professor Alfonso Rodríguez Dono, de l'Escola de Camins, amb la distinció Jaume Vicens Vives
Descarregar

La distinció Vicens Vives pel projecte docent l'ha recollit Alfonso Rodríguez Dono, de l'Escola de Camins

Núria Pumar recull la menció M. Encarna Sanahuja Yll pel màster interuniversitari en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania
Descarregar

Representats de les universitats catalanes amb el president Illa, en l'acte d'inauguració
Descarregar

La Generalitat de Catalunya ha atorgat la distinció Jaume Vicens Vives al professor de la FIB David López Álvarez i a un projecte conjunt de docents de l'Escola de Camins i l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) que aborda els reptes ambientals en els estudis d'enginyeria. Els premis s'han lliurat el 3 d'octubre, coincidint amb l'acte d'inauguració del curs acadèmic del sistema universitari català.

03/10/2024

La distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent universitària premia des de l'any 1996 l'excel·lència en la docència universitària. Enguany, el Govern de la Generalitat de Catalunya ha concedit sis distincions a docents i projectes d'universitats catalanes en reconeixement de la seva qualitat docent.

El professor de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) David López Álvarez ha rebut la distinció en la categoria individual "per la seva dedicació a la millora constant de la docència, la recerca i la innovació; per la qualitat docent mostrada al llarg dels anys; per una tasca de la màxima excel·lència, que es reflecteix en l’elevadíssim grau de satisfacció entre l’estudiantat, i per ser un exemple inspirador per a la comunitat acadèmica".

En la categoria dels premis col·lectius, s'ha reconegut el projecte 'Formación en ingeniería para un futuro sostenible: abordando los retos ambientales', que desenvolupen conjuntament l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Camins, Canals i Ports de Barcelona (ETSECCPB) i l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE). D'aquest projecte, el jurat ha valorat "l’enfocament integral de la sostenibilitat ambiental en els processos d’ensenyament-aprenentatge, emmarcats en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides, i per cultivar el pensament crític en els estudiants i formar els futurs enginyers i enginyeres per ser agents de canvi en la construcció d’un món més sostenible".

Menció M. Encarna Sanahuja Yll
Les distincions Jaume Vicens Vives d'enguany també han reconegut amb la menció M. Encarna Sanahuja Yll el màster interuniversitari en Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania, en el qual participa la UPC juntament amb la resta d'universitats del sistema universitari de Catalunya. S'ha destacat "el seu caràcter interdisciplinari, que ha suposat un element transformador i motor de canvi pel coneixement, l’impuls i el desenvolupament de les polítiques d’igualtat de gènere, així com per esdevenir l’espai referent de formació per a les persones especialitzades en aquest àmbit".

Els guardons s'han lliurat durant l'acte d'inauguració del curs acadèmic 2024-2025 del sistema universitari català, que ha tingut lloc dijous 3 d'octubre, a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). L'acte s'ha pogut seguir en directe.