El Campus de la Mobilitat Sostenible incrementa la seva oferta acadèmica amb formació de professorat d’FP en vehicle elèctric i autònom

Descarregar

Curs de formació per a professorat de Formació Professional centrats en el vehicle elèctric i autònom

El Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible de Martorell imparteix fins a l’11 de juliol nous programes de formació per a professorat de Formació Professional centrats en el vehicle elèctric i autònom.

04/07/2024

La nova oferta formativa s’emmarca en l’Escola d’Estiu Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) articula dos cursos acreditats i especialment dissenyats per al reciclatge i la formació permanent del professorat de Formació Professional de centres de tot Catalunya. És la primera vegada que l’ICE-UPC col·labora amb el Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell) en el marc del seu compromís per la millora de la qualitat docent.

Els cursos estan reconeguts i acreditats en el Pla de Formació Permanent del professorat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i són: Noves tecnologies aplicades al vehicle elèctric i Sistemes ADAS i vehicle autònom.

La finalitat dels programes és proporcionar al professorat d’FP coneixements sobre el vehicle elèctric i autònom, així com les eines necessàries per abordar les últimes innovacions en l’àmbit de la mobilitat sostenible. Els cursos cobreixen àrees clau com la mecànica, els motors i les bateries elèctriques o la seguretat en l’automoció i ofereixen també una primera aproximació a les tecnologies emergents en mobilitat avançada, sostenible i segura. Els dos programes són presencials i intercalen sessions teòriques amb pràctiques, que es desenvolupen al taller del Campus.

El curs de Noves tecnologies aplicades al vehicle elèctric  se centra en els conceptes bàsics del vehicle elèctric i les tecnologies actuals. També repassa els principals components com bateries, motors, electrònica de potència i sistemes de recàrrega.

Al seu torn, el curs de Sistemes ADAS i vehicle autònom tracta, entre altres temes, les tendències i el marc legal dels sistemes avançats d’ajuts a la conducció -els anomenats ADAS- en el camí cap al vehicle autònom, i com aquest tipus de sistemes contribueixen a millorar la seguretat tant de les persones que condueixen els vehicles com dels vianants.

El Campus FPCAT-UPC de la Mobilitat Sostenible (Martorell) és un node de formació, innovació i creació al voltant de la mobilitat més avançada. Imparteix formació professional per a l'ocupació amb l’objectiu de millorar la qualificació professional i la capacitat d'inserció o reinserció laboral de les persones mitjançant la millora de les seves competències professionals. El Campus també ofereix una completa oferta de programes de màster, postgrau i cursos de formació contínua amb un enfocament professional i executive en els àmbits de l'automoció.

Concebut com un espai de coneixement connectat amb la UPC, el Campus està configurant a Martorell un ecosistema singular en el qual la inserció laboral i la qualificació professional de les persones són els objectius. La transformació de la indústria de la mobilitat, especialment en àrees emergents com són el vehicle autònom i elèctric, així com el desenvolupament d’innovació en l'àmbit de la mobilitat configuren l’horitzó de l’actuació d’aquest espai formatiu.

La UPC és l'entitat responsable de la gestió i l'explotació del Campus des de 2022 i impulsa el projecte amb la complicitat de la Generalitat de Catalunya, el Servei d'Ocupació de Catalunya, el Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya i l'Ajuntament de Martorell.