Dissenyar la mobilitat del futur en una hackathó

Descarregar

Els participants de l'edició anterior de la Hackathon Mobility BCN

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) acull la III edició de la Hackathon Mobility BCN, organitzada per CARNET, el ‘hub’ en recerca i innovació impulsat per la UPC, Volkswagen Group Research i SEAT centrat en l’automoció i la mobilitat urbana del futur. La iniciativa, que té al Campus Nord (Barcelona) els dies 5, 9, 10 i 11 de març, proposa als estudiants tres reptes per trobar alternatives a la mobilitat a les ciutats.

28/02/2018

La gestió del creixement de població a les ciutats i la demanda d’un món més verd i net suposa un gran repte per al sector de la mobilitat. Les noves tecnologies com Internet i la presència de dispositius en gairebé tots els entorns permeten el desenvolupament de solucions tecnològiques que seran clau per al futur de la mobilitat. En aquest context, la Hackathon Mobility BCN proposa als estudiants el repte de dissenyar aplicacions que plantegin solucions innovadores posant el focus en tres aspectes: com es mouen les persones, l’experiència mentre es realitza el moviment i els serveis que se’n deriven.

Durant 48 hores repartides en quatre dies els participants organitzats en equips multidisciplinaris hauran de treballar per presentar solucions a partir de tres reptes.

El primer repte, Social Mobility: waking up the Machines, plantejat per les Càtedres Telefónica de la UPC, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, se centra en l’ús de la informació i les tecnologies per al disseny de la mobilitat més sostenible. SEAT proposa el repte AIl for Mobility and Driving Experience, en què els participants han de millorar la mobilitat a través de la intel·ligència artificial i l’ús del robot Cozmo. El tercer repte, Visualizing Mobility, de la mà de METROPOLIS: LAB, posa l’atenció en com les persones identifiquen i analitzen patrons de mobilitat a les ciutats, creant o millorant serveis derivats.

La millor proposta de cada repte serà premiada amb 2.000 euros i també hi haurà una dotació 500 euros pèr a la segona millor proposta en cada un dels tres temes.

Al llarg de l'esdeveniment els participants rebran formació relativa a l’ús de tecnologies específiques com ara bigdata o l’open data, entre d’altres, per part de les empreses col·laboradores i entitats com l'Ajuntament de Barcelona.

La inscripció, que és gratuïta, estava oberta fins al 3 de març i es podia fer a través del web de l’esdeveniment amb un límit de 110 participants. Els estudiants de grau poden sol·licitar el reconeixement d’un ECT amb la participació a l’esdeveniment.

La UPC col·labora en aquest esdeveniment organitzat per CARNET, SEAT, les Càtedres Telefónica UPC-UPF-UB i METROPOLIS: LAB, amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), el Centre d'Innovació i Tecnologia (CIT UPC), Sparsity, Som Mobilitat, OuiShare i World Sensing.

Més informació: