L'equip UPC, subcampió a Lliga de Debat Sènior

Intervenvió de l'equip UPC, en fase eliminatòria de la Lliga

Alguns dels membres de l'equip UPC, en la final de la Lliga

Alguns dels membres de l'equip UPC, en la final de la Lliga

La 3a edició de la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats ha reunit al Campus Diagonal Nord de la UPC sis equips d'estudiants de programes universitaris per a persones grans per debatre sobre si la intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat. L'equip de la Universitat de Barcelona ha guanyat la competició, mentre que l'equip de la UPC ha resultat subcampió.

06/06/2024

'La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?'. Aquesta suggerent pregunta ha centrat la 3a edició de la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats, que ha tingut lloc els dies 5 i 6 de juny al Campus Diagonal Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC). Durant dos dies, desenes d’estudiants de programes sènior de sis universitats catalanes han hagut de defensar tant la posició a favor com en contra d'aquest tema polèmic i d'actualitat.

Després d’una disputada final, l’equip de la Universitat de Barcelona ha esdevingut guanyador de la competició, mentre que l'equip de la UPC ha resultat subcampió. A més, el jurat ha distingit Isabel Baixeras Delclòs, membre de l’equip de la Universitat Rovira i Virgili, com a millor oradora de la Lliga de Debat.

Vídeo de la Final de la Lliga de Debat Sènior

L'equip UPC ha estat integrat per Josep Amat Girbau, Núria Castell Ariño, Albert Ferrer Biosca, Ester Guaus Guerrero, Teresa Rovira Llobera, Artur Sans Estivill i Montserrat Salsalvadó Tribó. L'entrenador ha estat el professor Joan Sardà Ferrer.

La jornada va començar amb una fase eliminatòria entre tots els equips participants, mentre que a la gran final van arribar els equips amb més puntuació acumulada. El jurat de la competició, integrat per professionals de diversos camps de coneixement, han valorat cada debat d’acord amb la qualitat de les intervencions i la solidesa de les argumentacions, així com el grau de domini de l’assumpte, la fluïdesa comunicativa dels participants i la posada en escena.

La Lliga de Debat Sènior 2024 ha estat organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats i el programa UPC Alumni, en què s'integra el Club UPC Sènior, destinat a l’estudiantat major de 55 anys, per a l’envelliment actiu i saludable. La Lliga és un marc perfecte per potenciar les habilitats i competències que els estudiants sèniors poden transmetre a la societat per la seva experiència i trajectòria.

En aquesta tercera edició, la competició ha comptat amb la participació de sis equips formats per estudiants sènior de les següents universitats de la Xarxa Vives: la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat de Vic · Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la UPC.