Cursos, tallers i campus d'estiu per a tots els públics, a la UPC

Un grup de nois i noies fent un taller de robòtica i programació del TechLab Manresa
Descarregar

Un grup de nois i noies fent un taller de robòtica i programació al TechLab Manresa

Escola d'estiu de l'ICE per a docents

L'Institut de Ciències de l'Educació de la UPC proposa un seguit d'activitats formatives al professorat de primària, secundària i batxillerat de l'àmbit de la tecnologia, les ciències experimentals i les matemàtiques. Les formacions inclouen camps com la programació, els materials, la robòtica, la matemàtica aplicada o els drons.

Pel que fa al professorat de cicles formatius en l'àmbit de l'enginyeria industrial, les formacions permeten actualitzar coneixements en camps com el vehicle elèctric o autònom, la construcció tradicional o les tecnologies de l'hidrogen.

Un any més, la UPC ofereix un ampli programa d'activitats d'estiu adreçades a estudiants i docents de tots els nivells educatius, a professionals i al públic en general.

06/06/2024

La robòtica, el disseny i la impressió 3D, la intel·ligència artificial, la programació o la realitat virtual, però també l'alimentació o la natura. Aquestes són algunes de les temàtiques que centren els cursos d'estiu 2024 de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), un programa d'activitats que té per objectiu apropar la ciència i la tecnologia a persones de totes les edats des d'un vessant lúdic.

Experimentar amb la ciència i la tecnologia
Els campus de la UPC proposen als nois i les noies un seguit d'activitats que permeten viure la ciència i la tecnologia d'una manera experiencial i adaptada als interessos de cada participant.

Per a alumnat de secundària i batxillerat apassionat de les matemàtiques, s'organitza a Barcelona el Barcelona Tech Math Summer Camp, que tindrà lloc del 25 de juny a l'1 de juliol, en col·laboració amb l'Associació per la Promoció i Orientació del Talent en Matemàtica Avançada (Apotema). I també el curs d'Algorísmia i Programació del 8 al 12 de juliol, que té per objectiu aprendre a programar en llenguatge C++ i a resoldre problemes matemàtics amb l'ordinador. Ambdues activitats es faran a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME).

D'altra banda, del 8 al 20 de juliol, s'han programat dos camps tecnològics de drons i intel·ligència artificial per a adolescents de 12 a 17 anys, amb la col·laboració de la Fundació Catalana de l'Esplai.

Pel que fa a altres campus de la UPC, l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) proposa un Campus d'estiu al TechLab que inclou tallers de minerals, fòssils i fabricació digital, del 25 al 28 de juny. També s'organitza un taller setmanal d'Art i Enginyeria, de l'1 al 5 de juliol, i un taller sobre recursos de robòtica per a professorat de secundària, del 8 al 12 de juliol.

El Campus del Baix Llobregat ha programat un any més la Universitat d'estiu de Ciència i Tecnologia, el CasTECHdefels, del 25 de juny al 12 de juliol. Inclou activitats per a escolars a partir de deu anys, en què s'exploraran temes com la conservació dels aliments, els drons o la realitat virtual. També es faran cursos per a professorat de secundària i batxillerat, i tallers adreçats a famílies amb infants a partir de sis anys. Les activitats es faran tant a l’Escola d'Enginyeria i Agroalimentària i Biosistemes de Barcelona (EEABB) com a l'Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC).

Per la seva banda, l'Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) organitza el seu Campus Tecnològic d'Estiu del 2 al 12 de juliol. Adreçat a alumnat de 3r i 4t d'ESO, batxillerat i cicles formatius, la proposta inclou activitats de disseny 3D, robòtica, fabricació digital, muntatge de drons o resolució de problemes.

Propostes per a estudiants universitaris i públic en general
Per a les persones interessades a aprofundir en un idioma o acreditar-ne el coneixement, el Servei de Llengües i Terminologia de la UPC proposa una completa oferta de cursos d'idiomes de tots els nivells.

L'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (IRI) ofereix del 3 al 5 de juliol la Summer School Robotics, Control Syhstems & AI, adreçada a estudiants de grau, màster o doctorat, així com a professionals de la indústria i personal acadèmic. L'objectiu és difondre el coneixement i l'experimentació en robòtica, sistemes de control i intel·ligència artificial aprofundint en temes com la visió per computador, la interacció entre robots i persones o els sistemes de navegació i control de robots.

Per la seva banda, el CIM UPC ha programat un seguit de cursos intensius de Disseny i Impressió 3D per a professionals i públic interessat a especialitzar-se en aquestes tecnologies. Les formacions es desenvolupen tant en línia com de forma presencial a la seu de la fundació durant el mes de juliol.

Per a persones interessades en el medi natural, l'Exploratori dels Recursos de la Natura ofereix un any més la Universitat Catalana d'Estiu de la Natura, entre els dies 8 i 17 de juliol. Els cursos combinen la formació teòrica amb les sortides al camp. Es tractaran temes com la percepció dels sentits a la natura, les entranyes de la Terra i les necessitats d'aigua.

Cursos del BSC i l'aliança Unite!
D'altra banda, la UPC i el Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) acullen a Barcelona l'Europe Summer School HPC Computer Architectures for AI and Dedicated Applications de l'Association for Computing Machinery (ACM). El període d'inscripcions acaba el dia 30 juny.

Pel que fa a l'aliança Unite!, a la qual pertany la UPC, ha presentat la seva Escola d’Estiu sobre Seguretat de les infraestructures subterrànies de transport un curs promogut per diferents universitats que tindrà lloc de manera presencial del 12 al 27 de setembre a Darmstadt (Alemanya) i Wroclaw (Polònia).