El Consell Social de la UPC reconeix les persones de la comunitat guardonades

El 18 de setembre, el Consell Social organitza, a la Sala d'Actes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), un acte per reconèixer les persones de la comunitat universitària que han estat guardonades durant l'any 2023 i en què es farà una reflexió sobre el paper del coneixement i la universitat en la societat.

09/09/2024

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) Daniel Crespo i la presidenta del Consell Social, Montserrat Guàrdia, participaran en l’acte en reconeixement de les persones de la comunitat universitària que han estat guardonades durant l'any 2023. L'esdeveniment serà el 18 de setembre, a les 17:30 h, a la Sala d’Actes de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB).

L'acte s'iniciarà amb una taula rodona, que porta per títol 'La Universitat del segle XXI dins la societat', i que donarà veu als membres que representen la societat catalana en el Consell Social . En la taula rodona, que servirà per emmarcar la importància del paper del coneixement en la societat, hi prendrà part també Montserrat Guàrdia i serà moderada pel divulgador científic Pere Estupinyà, conductor de l’acte. Tot seguit, es farà el reconeixement al professorat guardonat per la seva tasca docent o investigadora, a l’estudiantat que ha rebut un premi per la seva activitat i a les persones que han destacat en l'àmbit esportiu.

Així mateix, es lliuraran els Premis convocats pel Consell Social aquest darrer curs. D'una banda, el 27è Premi UPC a la Qualitat en la Docència Universitària, que en la modalitat de trajectòria docent ha estat concedit al professor David López, del Departament d'Arquitectura de Computadors i docent a la Facultat d'Informàtica de Barcelona (FIB), mentre que en la modalitat d'iniciativa docent col·lectiva ha estat concedit, ex aequo, als projectes 'Formación en ingeniería para un futuro sostenible: abordando los retos ambientales' i 'Transformem la docència de l’àmbit de l’enginyeria naval, marina i nàutica mitjançant la incorporació de la competència de perspectiva de gènere'. El Premi també ha reconegut com a iniciativa docent per a professorat de nova incorporació el projecte 'TomaGen: disseny d'unes pràctiques transversals per ensenyar conceptes bàsics de genètica i biologia molecular en el segon curs dels graus en Enginyeria de Ciències Agronòmiques i en Enginyeria de Sistemes Biològics'Vegeu notícia.

D'altra banda, l'acte serà l'escenari de l'entrega del 14è Premi Duran Farell d’Investigació Tecnològica a Elisenda Eixarch, de la Fundació de Recerca Clínic Barcelona-Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer, pel projecte 'Fetal-Sealing: An integrated System to seal fetal membrane after fetoscopic fetal surgery', i a l’equip format per Yong Soon, Germán Febas, Talita Micheletti, Elisenda Bonet, Maria Gómez, Eduard Gratacós i Salvador Borrós.

El mateix Premi també ha reconegut a Lluís Romeral, del Motion Control and Industrial Applications Research Group (MCIA-UPC), pel projecte 'L’eficiència, al cor de la tecnologia', i a l’equip format per Jordi Zaragoza, Gabriel José Capellá, David Lumbreras, Miguel Delgado i Francisco Arellanos.

La menció honorífica és per a Daniel Ruiz i Claudio Roscini, de la Fundació Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia, pel projecte 'Photochromeless photochromism: new venues for industrial Applications'.

Es clourà l'esdeveniment amb un aperitiu i un espai per a networking al vestíbul de l'ETSEIB. Per assistir-hi cal inscripció prèvia.