Compromís d'impartir la docència en la llengua anunciada

La informació sobre la llengua en què s’imparteixen les assignatures ha de ser pública abans de la matrícula i és un compromís vinculant. Així ho estableix el Protocol d’ús de llengües a l’aula, aprovat pel Consell de Govern de la UPC el 2022.

19/09/2024

La informació publicada en el camp 'Idiomes' de la guia docent recull totes les llengües en què hi haurà grups disponibles. Per exemple: si hi diu català i castellà, vol dir que hi haurà almenys un grup en cadascuna d’aquestes llengües. En els horaris, l’estudiant ha de trobar la llengua concreta en què s’impartirà cada grup. El centre ha de procurar que hi hagi una única llengua per grup, encara que hi hagi professorat diferent, i, quan això no sigui possible, ha de fer-ho públic als horaris perquè hi hagi la màxima transparència possible.

Si es produeix un canvi de la llengua anunciada, l’estudiantat pot fer arribar una queixa a la Bústia d’usos i drets lingüístics de la UPC. El Vicerectorat de Qualitat i Política Lingüística s’encarrega de resoldre les queixes a través de la interlocució amb la direcció dels centres, prioritzant la restitució de la llengua anunciada.

Si el canvi es produeix per raons de força major, el centre té l’obligació d’informar l’estudiantat afectat i de facilitar-los un canvi de grup, i ha de comunicar la incidència al Vicerectorat de Qualitat i Política Lingüística.

Consulteu les Indicacions sobre transparència i seguretat lingüístiques adreçades als centres.

La bústia és oberta a tots els membres de la UPC que vulguin adreçar queixes i suggeriments sobre ús de llengües i drets lingüístics. Accediu-hi des de la pàgina web Usos i drets lingüístics a la UPC.