Rebuda institucional als estudiants medallistes de la UPC

El rector, Daniel Crespo; la vicerectora Anna Mujal, i Jordi Arimany, del Servei d'Esports, amb els estudiants medallistes de la UPC i entrenadors, davant del Rectorat
Descarregar

L'equip femení de volei, amb el rector Daniel Crespo i la vicerectora Anna Mujal

La rebuda als estudiants medallistes, a la Sala del Llac del Rectorat de la UPC
Descarregar

En la trobada, els estudiants han compartit la seva experiència compaginant estudis i esport

Els 19 estudiants de la UPC que han representat la Universitat i assolit medalla en campionats d’Espanya universitaris el 2024 o bé que han participat als darrers Jocs Olímpics i Paralímpics de París, aconseguint tots ells medalla o diploma olímpic, han assistit a la rebuda institucional organitzada al Rectorat, el 13 de setembre.

13/09/2024

El rector de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), Daniel Crespo, i la vicerectora de Docència i Estudiantat, Anna Mujal, han rebut els 19 estudiants que enguany han participat representant la Universitat als Campionats de Catalunya, d’Espanya i d’Europa Universitaris, amb l’objectiu de donar-los la benvinguda al nou curs acadèmic i de reconèixer la seva activitat compatibilitzant els estudis amb la pràctica esportiva d’alt nivell.

Han assistit a aquesta benvinguda tres dels quatre estudiants que han competit aquest estiu als XXXIII Jocs Olímpics i als XVII Jocs Paralímpics de París, i que han estat guardonats. Tots ells s’acullen al Programa acadèmic Tutoresport-UPC (vegeu notícia: El talent UPC també és olímpic).

També hi han pres part els 13 estudiants que han aconseguit medalles en els Campionats d’Espanya Universitaris en atletisme, judo, natació, taekwondo i voleibol femení. I els tres estudiants reconeguts com a millors esportistes catalans universitaris als Campionats de Catalunya Universitaris (CCU) i als Campionats d’Espanya Universitaris (CEU) d’aquest any.

En la seva intervenció, el rector Daniel Crespo ha afirmat que "la universitat va molt més enllà de les classes a l'aula. És important fomentar més vida universitària, que és tot allò que envolta els estudis", i ha afegit: "És un orgull i un honor veure aquesta demostració del que és la nostra gent. Estem molt agraïts pel que feu en representació de la Universitat". Per la seva part, la vicerectora Anna Mujal , que ha manifestat als estudiants la seva admiració pel que fan, ha destacat que "l'esport, més enllà dels valors que transmet, fomenta la interdisciplinarietat i això fa UPC". Ambdòs han agraït al Servei d'Esports la feina que desenvolupa per fomentar l'esport als diferents campus.

Entre el grup d'estudiants presents, l'equip de volei femení, campiones de Catalunya i sostcampiones d'Espanya en els campionats universitaris, han obsequiat al rector amb les medalles rebudes aquesta temporada. Una altra de les estudiants esportistes, Emma Feliu Martín, de natació adaptada, ha mostrat la medalla de bronze rebuda en els Jocs Paralímpics de París, una fita olímpica que ha representat per a ella la recompensa a l'esforç esmerçat durant quatre anys. L'estudiant reconeix que entrenar i estudiar és dur, però es mostra convençuda que "amb organització i portant els estudis molt al dia, tot és possible". Ara, el proper repte és competir als Jocs Olímpics de Los Angeles el 2028.