Arriben les Orientation Week per a l’estudiantat internacional

Estudiants internacional en una sessió d'acollida en el marc de les Orientation Week
Descarregar

A les sessions de les Orientation Week s’ofereix informació sobre com funciona la Universitat i els serveis per a l'estudiantat

Estudiants parlant durant les Orientation Week al Campus Nord
Descarregar

Les Orientation Week també són una bona oportunitat per fer 'networking'

El mes de setembre, la UPC organitza diverses activitats dins les Orientation Week (Setmanes d’Acollida) per donar la benvinguda a l’estudiantat internacional que inicia la seva estada a la Universitat durant el primer quadrimestre del curs 2024-2025.

17/09/2024

Cada curs, la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) rep més de 1.600 estudiants internacionals d'intercanvi i uns 1.400 estudiants internacionals de màster. La majoria d'estudiants d'intercanvi provenen de França, Itàlia i Alemanya, si bé també provenen d’altres països amb els quals hi ha convenis de cooperació (la UPC manté programes amb 716 universitats d’arreu del món).

Pel que fa als estudiants internacionals de màster, la majoria provenen de la Xina, Perú, Colòmbia i Equador, tot i que també n’hi ha d’altres països com els Estats Units, Iran i Pakistan. En programes de doctorat, cada any es matriculen a la UPC un miler d’estudiants i són majoritàriament d’Iran, la Xina, Itàlia, Colòmbia, Mèxic, l’Índia i països d’Amèrica Llatina, entre d'altres.

Aquest mes de setembre hi ha set sessions presencials d’Orientation Week en cadascuna de les quals es preveu una assistència d’entre 100 i 150 estudiants. En aquestes sessions, s’ofereix informació sobre com funciona la Universitat i els serveis que ofereix, l’allotjament, les assegurances o el transport. També s’informa sobre els tràmits legals obligatoris que els estudiants han de fer en arribar a Espanya. Prèviament, els mesos de juliol i agost, també s’han fet sessions però en format online.

En el marc de les Orientation Week, que s'organitzen des del Gabinet de Relacions Internacional en col·laboració amb altres serveis de la UPC i que són complementàries a les jornades d'acollida acadèmica que es realitzen a cada escola i facultat, s’organitzen activitats com ara el taller sobre llengua i cultura catalana del Servei de Llengües i Terminologia i la presentació sobre els recursos que ofereix la plataforma Bibliotècnia a càrrec del Servei de Biblioteques de la UPC. Alhora, aquestes sessions són una bona oportunitat per fer networking.

La UPC també posa a disposició de l’estudiantat internacional el programa de mentors SALSA'M, en què estudiants de la UPC fan de mentors (‘buddy’) d'estudiants internacionals d'intercanvi. Organitzat des del Servei de Llengües i Terminologia, en el marc del SALSA'M, els estudiants que hi participen reben el suport del seu ‘buddy’ i participen en diverses activitats socials i d'intercanvi cultural i lingüístic, tant en la fase d'arribada a la Universitat com en els tres mesos posteriors d’onboarding. El programa permet, així, la internacionalització a casa a la UPC.

La vicerectora de Relacions Internacionals, Lourdes Reig, afirma que “estem millorant l’acollida de la comunitat internacional que ha escollit la UPC per fer o completar els seus estudis. Volem facilitar la seva integració a casa nostra i agrair que enriqueixin la nostra comunitat. Si ho fem bé, en el futur poden ser els nostres millors ambaixadors. En aquesta línia, repetirem l’experiència de reconèixer un país específic, que el curs passat vam fer amb la jornada ‘Viu Colòmbia a la UPC’ i que enguany dedicarem a Itàlia, un país que té una important representació a la Universitat en tots els col·lectius".