21 escoles i instituts se sumen al projecte ‘Aquí STEAM UPC’ per promoure el talent femení en els estudis ‘tech’

Un grup de nens i nenes participant en un dels tallers 'Aquí STEAM UPC'

Un grup de nens i nenes participant en un dels tallers 'Aquí STEAM UPC'

La vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Anna Mujal, ha donat la benvinguda als mestres i professorat dels centres que s'incorporen al programa
Descarregar

Professorat participant en el taller 'Organitzar i dinamitzar accions en l’àmbit de les STEAM amb perspectiva de gènere'.
Descarregar

El taller 'Organitzar i dinamitzar accions en l’àmbit de les STEAM amb perspectiva de gènere', una de les accions del programa

Treballar com incorporar la perspectiva de gènere a les aules per trencar els rols de gènere i atraure, així, talent femení als estudis científics i tecnològics. Aquests són els objectius del programa de foment de vocacions tecnològiques ‘Aquí STEAM UPC’, que arriba enguany a la sisena edició i en què participen, aquest curs 2024-2025, un total de 21 centres educatius d’arreu de Catalunya.

18/10/2024

Arrenca la sisena edició del programa de foment de vocacions científiques i tecnològiques ‘Aquí STEAM UPC’, una iniciativa de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) que arriba enguany a la sisena edició i en què ja han participat 6.900 alumnes de 72 escoles i instituts de Catalunya

En aquesta edició s'incorporen al programa 21 centres educatius públics de Barcelona, Berga, Cornellà de Llobregat, Folgueroles, Santa Coloma de Gramenet i Sant Pere de Ribes, que han iniciat l'itinerari formatiu el 17 d'octubre, amb una sessió al Campus Diagonal Nord de la UPC, a Barcelona. La vicerectora de Docència i Estudiantat de la UPC, Anna Mujal, ha donat la benvinguda als mestres i professorat dels centres, tot agraint la seva complicitat en el foment de les vocacions STEAM. "Aquest projecte ens permet com a Universitat apropar-nos a l'alumnat i al professorat de cicles de primària i ESO d'arreu de Catalunya, un punt de trobada que considerem imprescindible per despertar la curiositat científico-tecnològica dels nostres infants, i alhora, és una gran oportunitat per treballar plegats per una societat més justa i igualitària", ha assegurat la vicerectora.

La sessió ha continuat amb la primera part del taller formatiu del programa: 'Organitzar i dinamitzar accions en l’àmbit de les STEAM amb perspectiva de gènere'. Una formació que compta amb el suport de Funbrain i està reconeguda pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut de Ciències de l’Educació (ICE) de la UPC i que acabarà amb una segona trobada, el 24 d'octubre.

El talent femení, més visible
El programa ‘Aquí STEAM UPC' té un doble objectiu: fomentar les vocacions científiques i tecnològiques, especialment entre les noies, amb accions d'orientació i sensibilització que trenquin amb els estereotips i rols de gènere associats a l’enginyeria i la tecnologia i, alhora, fer visibles nous models i referents femenins en aquests àmbits. I un dels pilars per aconseguir-ho són les professores i investigadores de la UPC, "referents UPC" en diferents àmbits de coneixement que ofereixen als centres xerrades, tallers i altres activitats didàctiques i de divulgació.

El programa 'Aquí STEAM UPC' compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya i la col·laboració del Consorci d’Educació de Barcelona, i és una de les accions que promou la UPC per atraure el talent femení i corregir els biaixos de gènere, en el marc del Pla de Foment de Vocacions i Divulgació STEAM UPC i el IV Pla d'Igualtat de Gènere.