El catedràtic Antonio Huerta ingressa com a acadèmic numerari a la Reial Acadèmia d’Enginyeria

Descarregar

El catedràtic Antonio Huerta, amb la menció com a acadèmic numerari a la Reial Acadèmia d'Enginyeria

Descarregar

El catedràtic Antonio Huerta rebent la menció com a acadèmic numerari a la Reial Acadèmia d'Enginyeria

Descarregar

El catedràtic de Matemàtica Aplicada Antonio Huerta efectuant el discurs ‘Ingeniería Computacional: perspectivas sobre una especialidad fundamental y emergente’

El catedràtic de Matemàtica Aplicada Antonio Huerta ha ingressat com a acadèmic numerari de la Reial Acadèmia d’Enginyeria (RAI) el 10 de desembre a Madrid. Ho ha fet amb el discurs ‘Ingeniería Computacional: perspectivas sobre una especialidad fundamental y emergente’.

11/12/2019

La Reial Acadèmia d’Enginyeria (RAI), en sessió plenària el 19 de abril, va nomenar acadèmic a Antonio Huerta, professor del Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i investigador del grup de recerca dels Mètodes Numèrics en Ciències Aplicades i Enginyeria (LaCàN). El discurs d'Antonio Huerta ha versat sobre les perspectives de l'enginyeria computacional com a especialitat fonamental i emergent i ha rebut la resposta acadèmica d'Eduardo Alonso Pérez de Ágreda, també acadèmic de la RAI i investigador del Departament d'Enginyeria Civil i Ambiental de la UPC.

Enginyer de Camins, Canals i Ports per la UPC i doctor per la Northwestern University (Estats Units), Antonio Huerta és catedràtic de Matemàtica Aplicada i docent a l’Escola de Camins (ETSECCPB) i a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME), les dues a Barcelona.

Actualment és director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) i presideix l'Associació Internacional de Mecànica Computacional (IACM). Del 2007 al 2012 va ser el director de l’Escola de Camins de la UPC, entre d’altres càrrecs de responsabilitat dins la Universitat.

Com a investigador, ha realitzat contribucions destacades en simulació i modelització en enginyeria amb aportacions originals i de gran impacte científic a problemes concrets de fluids, sòlids i ones. Ha liderat la creació del LaCàN UPC, que combina l’excel·lència i el rigor matemàtic amb aplicacions i investigacions a la frontera del coneixement en l'enginyeria (mecano-biologia, materials electro-actius, càlcul creïble, etc.).

En aquest àmbit, i en el marc del programa de recerca europeu Horizon 2020, lidera el projecte AdMoRe: Tècniques avançades de reducció de models per a la simulació en temps real de problemes industrials , mitjançant el qual set investigadors i una investigadora, procedents de diferents països, s'han format en tecnologies avançades en simulació i mecànica computacional amb l'objectiu de desenvolupar solucions inèdites en la indústria i ajudar a grans companyies europees a prendre decisions ràpides davant problemes habituals en processos industrials.