Col·laboració amb l’Ajuntament de Molins de Rei per promoure accions de formació, recerca i transferència de tecnologia

Descarregar

© Imatge: Bert Sz, Unsplash

Descarregar

D'esquerra a dreta, a la imatge, l'alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, i el rector de la UPC, Francesc Torres

La UPC i l’Ajuntament de Molins de Rei han signat un acord marc de col·laboració, de tres anys de durada, per promoure accions de formació, recerca i transferència de tecnologia, i que posarà èmfasi en el suport a iniciatives del municipi basades en les tecnologies de la Indústria 4.0. L'acord ha estat impulsat pel Campus del Baix Llobregat.

22/01/2019

La Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) i l’Ajuntament de Molins de Rei  han signat, el 22 de gener, un acord marc a partir del qual ambdues institucions es comprometen a impulsar conjuntament activitats de formació, investigació científica i transferència de tecnologia desenvolupada per la Universitat. L'acord ha estat promogut pel Campus del Baix Llobregat.

En l’àmbit docent es preveu establir col·laboracions en programes de formació conjunts, així com facilitar la presentació de ponències i la realització de seminaris i classes magistrals.

Pel que fa a recerca i transferència de tecnologia es col·laborarà en projectes conjunts, susceptibles de valoritzar-se en l’àmbit de propostes europees. En aquest àmbit, també s’organitzaran activitats de promoció de la recerca i el desenvolupament tecnològic, especialment relacionades amb el territori i el teixit econòmic i social.

El conveni també preveu accions de cooperació per al desenvolupament i altres actuacions de repercussió social, com ara l’elaboració de propostes de suport a projectes de cooperació internacional.

D’altra banda, ambdues institucions s’han compromès a cooperar en el desenvolupament de la ciència i la tecnologia de projectes innovadors impulsats per empreses de Molins de Rei. Concretament, es donarà suport a projectes empresarials de Molins de Rei basats en les tecnologies de la Indústria 4.0. Així mateix, es col·laborarà amb emprenedors locals que necessitin suport tecnològic per desenvolupar els seus projectes.

La UPC també treballarà amb aquest consistori per promoure la ciència i la tecnologia als centres educatius del municipi i fomentar accions adreçades als alumnes d’aquests centres.

L’acord l’han subscrit el rector de la UPC, Francesc Torres, i l’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, i per facilitar els projectes específics i el seu seguiment es constituirà una comissió mixta presidida per Jordi Berenguer, vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC.